۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۲۱:۰۸

ملکی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی طرح ملی نهضت مسکن معلولان در استان سمنان

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی طرح ملی نهضت مسکن معلولان در استان سمنان

دامغان- سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به سهمیه دو هزار و ۴۱ واحدی استان سمنان از طرح ملی نهضت مسکن معلولان گفت: این طرح در شهرستان های شاهرود و دامغان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمد ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که در استان سمنان ۱۰ هزار و ۵۰۰ معلول دارای پرونده وجود دارد افزود: در راستای رفاه حال این معلولان اجرای طرح ملی نهضت مسکن معلولان با سهمیه دو هزار و ۴۱ واحدی از سال ۱۳۸۹در دستور کار اداره کل بهزیستی استان سمنان قرار گرفت.

وی با یادآوری این مطلب که تا سال ۱۳۹۲ از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ساخته و آماده بهره برداری است خاطر نشان کرد: در شهرستان های شاهرود و دامغان نیز ۲۵۴ واحد مسکن معلولان در دست ساخت است که در حال حاضر  به طور میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان کار ساخت پروژه های مسکن ویژه معلولین در شهرهای شاهرود و دامغان بر عهده سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان است و به یاری خداوند هر چه زودتر این پروژه ها تکمیل و در اختیار افراد متقاضی و دارای واجد شرایط قرار خواهند داد.

ملکی تصریح کرد: برای هر واحد از این پروژه در استان ۴۰ میلیون ریال کمک بلا عوض توسط اداره کل بهزیستی استان و ۲۵۰ میلیون ریال دیگر به صورت اعطای تسهیلات بانکی بوده است.

وی در ادامه به احداث ۴۰۰ واحد مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای خانواده های تحت پوشش خبر داد و عنوان کرد: تا کنون ۱۵۰ واحد از این مسکن با اختصاص ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال به صورت اعطای تسهیلات بانکی در حال آماده سازی است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان با یادآوری ساخت مسکن ۴۲ واحدی برای خانواده های دارای دو معلول در استان سمنان ابراز داشت: سهم شهرستان دامغان چهار واحد است که ۱۵۰ میلیون ریال برای هر واحد توسط بنیاد مستضعفان، ۱۰۰ میلیون ریال توسط اداره کل بهزیستی استان سمنان، ۵۰ میلیون ریال توسط انجمن خیرین مسکن ساز، ۲۰ میلیون ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و ۱۵۰ میلیون ریال دیگر به صورت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تامین می شود.

 

 

کد خبر 2863318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha