۵ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۵۵

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد:

جمع آوری ۴۷۰ میلیون تومان زکات فطریه در خراسان شمالی

جمع آوری ۴۷۰ میلیون تومان زکات فطریه در خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مردم این استان در عید فطر امسال و روزهای پس از آن در مجموع بیش از ۴۷۰ میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی اصیلی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جمع بندی میزان زکات فطریه جمع آوری شده در خراسان شمالی در عید فطر امسال و روزهای پس از آن، اظهار داشت: در این مدت بیش از ۴۷۰ میلیون تومان زکات فطریه شامل فطریه عام و فطریه سادات از سوی مردم استان پرداخت شد.

وی با بیان این که این میزان فطریه توسط پایگاه های شورای زکات خراسان شمالی جمع آوری شده است، اضافه کرد: از میزان کل فطریه پرداختی ۴۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان زکات فطریه عام و بیش از ۱۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان نیز فطریه سهم سادات بود.

اهرابی اصیلی با اشاره به این که در مدت مزبور بیش از ۴۴۰ میلیون تومان نیز کفاره غیرعمد و بیش از ۲۹ میلیون تومان نیز کفاره عمد جمع آوری شد، افزود: عید فطر امسال هزار و ۲۰۰ صندوق براي جمع آوري فطريه هاي مردم در سطح استان دایر شده بود که تا یک هفته پس از پایان ماه رمضان نیز فعال بودند.

وی یادآور شد: پارسال در خراسان شمالی در مجموع ۲۴۵ میلیون تومان زکات شامل فطریه عام، سادات، کفاره عمد و غیرعمد جمع آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که افزون بر زکات فطریات و کفارات، مردم این استان در ماه رمضان بیش از دو میلیارد و ۷۴ میلیون تومان نیز به نیازمندان کمک کردند، اظهار داشت: همچنین در ماه رمضان امسال، ۸۱۷ حامي براي ۸۳۷ يتيم این استان جذب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.

 

کد خبر 2868125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha