۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷

مدیركل بهزیستی:

اعتیادوالدین علت اصلی آسیب های اجتماعی دختران در خراسان شمالی است

اعتیادوالدین علت اصلی آسیب های اجتماعی دختران در خراسان شمالی است

بجنورد- مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: علت اصلی آسیب ها و خطراتی که متوجه زنان و دختران فراری و آسیب دیده این استان شده، به دلیل اعتیاد والدین آنها بوده است.

رضا اله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اداره كل بهزیستی خراسان شمالی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله با شیوع آن در جامعه، اقدامات و برنامه های موثری در دستور كار دارد.

وی اضافه کرد: كمك و ارائه خدمت به افراد آسیب دیده از جمله دختران و زنان یكی از ۱۵۳ وظیفه محوله سازمان بهزیستی است که در این استان نیز با شدت و دقت در حال انجام است.

اله وردی با اشاره به اینكه مراكز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی بهزیستی در زمینه های مختلف دختران و زنان آسیب دیده، كودك آزاری، همسرآزاری و ... ارائه خدمت می دهد، تصریح كرد: متاسفانه طی سنوات اخیر مشکلات زنان سرپرست خانوار و كودك آزاری در راس آسیب های اجتماعی در خراسان شمالی قرار گرفته اند كه این موضوع ضرورت وجود مراكز مداخله در بحران بهزیستی را دو چندان كرده است.

به گفته این مقام مسئول در این راستا اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گسترش مراكز مداخله در بحران را به صورت جدی در دستور كار قرار داده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته از مجموع پرونده های ارجاع داده شده به مراكز مداخله در بحران بهزیستی استان ۱۲۹ فرد آسیب دیده كه امكان بازگشت به خانواده را نداشتند در خوابگاه های موقت تحت حمایت این سازمان پذیرش و نگهداری شدند.

مدیركل بهزیستی استان در خصوص شرایط بازگشت دختران و زنان آسیب دیده از مركز نگهداری موقت به خانواده افزود: ابتدا كارشناسان این مركز در خصوص خانواده فرد آسیب دیده اقدامات لازم را انجام می دهند تا شرایط برای بازگشت فرد فراهم شود و پس از ارائه گزارش و صدور حكم قاضی، ممكن است فرد به خانواده بازگردانده و یا در مراكز تحت پوشش بهزیستی نگهداری شود.

این مسئول تاكید كرد: در اغلب موارد خود خانواده خواهان بازگشت زن و یا دختر آسیب دیده خود بودند و نهاد بهزیستی استان نیز با لحاظ کردن شرایط و مقررات اقدام به انجام این کار می کند.

وی گفت: متاسفانه آسیب ها و خطرات زیادی متوجه زنان و دختران فراری و آسیب دیده است این در حالی است كه اكنون بیشتر دختران فراری ارجاع داده شده به مراكز بهزیستی استان به دلیل اعتیاد والدین و شرایط نامناسب زندگی از خانه و خانواده خود فراری شده اند.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی همچنین با بیان اینكه وقوع كودك آزاری در استان چشمگیر نیست، تصریح كرد: براساس آنچه كه به بهزیستی استان گزارش می شود اجبار كودك به انجام كارهای اجباری به منظور تامین معاش خانواده، اجبار برای خرید مواد مخدر، عدم اجازه تحصیل و ... از جمله موارد کودک آزاری در استان به شمار می روند.

اله وردی افزود: در بحث همسرآزاری نیز اغلب زنانی كه در این استان دچار آزار و اذیت شدند آن دسته از بانوانی هستند که به دلیل اعتیاد همسران آنها به مواد مخدر صنعتی و اجبار برای تهیه مواد مخدر، مجبور به انجام اقداماتی نظیر سرقت و حتی خودفروشی شده اند.

کد خبر 2868380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha