۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۴

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی:

سرطان حنجره شایع ترین نوع سرطان در خراسان شمالی است

سرطان حنجره شایع ترین نوع سرطان در خراسان شمالی است

بجنورد- رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی سرطان حنجره را یكی از شایع ترین نوع سرطان ها در این استان دانست و گفت: متاسفانه سرطان حنجره در این استان روند روبه رشدی دارد.

سید حمید حریری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تاكنون ۴۳ فرد مبتلا به این بیماری در انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی تشكیل پرونده داده اند.

وی با اشاره به اینكه مردان بیشتر از زنان به سرطان حنجره مبتلا می شوند، افزود: از این تعداد بیمار، ۳۲ نفر را مردان و ۱۱ را زنان تشكیل می دهند.

حریری اظهار داشت: گرفتگی طولانی مدت صدا، عوامل التهاب و تحریك بیش از حد تارهای صوتی مانند جیغ زدن و فریاد زدن از مهم ترین علائم بروز سرطان حنجره است.

وی افزود: مصرف سیگار، الكل، فریاد زدن و ... از جمله برخی عوامل ایجاد كننده سرطان حنجره است.

حریری در خصوص راه های پیشگیری از این بیماری نیز تصریح كرد: مصرف نکردن سیگار، الكل، مصرف مستمر میوه و سبزیجات، استفاده بیشتر از مواد لبنی، مصرف بیشتر ماهی، آهسته صحبت كردن و ... از مهم ترین راه های پیشگیری بیماری سرطان حنجره است.

وی رشد بیماران مبتلا به سرطان در این استان را نگران كننده دانست و گفت: باید خانواده ها و مسئولان استان اصول پیشگیرانه را با اقدامات موثر انجام دهند چراكه بیش از ۴۰ درصد سرطان ها تنها با پیشگیری قابل درمان است.

رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی از خیران و نیکوکاران خواست تا حمایت های خود را برای درمان بیماران سرطانی این استان افزایش دهند.

کد خبر 2872674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha