۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶

ادعای جدید نخست وزیر ترکیه:

حمایت ترکیه از «داعش» را تکذیب می‌کنم

حمایت ترکیه از «داعش» را تکذیب می‌کنم

نخست وزیر ترکیه مدعی شد: ادعای حمایت ترکیه از گروه تروریستی داعش را تکذیب می کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه در مصاحبه اختصاصی خود با رد حمایت این کشور از گروه تروریستی داعش گفت: اینکه برخی ها ادعا می کنند که ترکیه از داعش حمایت می کند را صریحاً تکذیب می کنم.

وی در ادامه مخالفت ترکیه را با گروه های تروریستی مورد تأکید قرار داد و گفت: این رویکرد به این دلیل است که گروه های مذکور بیش از هر کشور دیگری برای ترکیه به عنوان یک تهدید قلمداد می شوند.

داود اغلو ادامه داد که ترکیه با میزبانی از حدود ۲ میلیون آواره و جنگ زده سوری، بهای اقدامات گروههای تروریستی را می پردازد.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه این کشور مراکزی را برای آوارگان سوری مهیا کرده است، گفت: رئیس جمهور نیز بر پذیرش آوارگان سوری تأکید کرده است.

این در حالیست که منابع مختلف خبری در داخل و خارج از این کشور، پیشتر بارها حمایت های گوناگون ترکیه از گروه تروریستی داعش را محکوم و در خصوص پیامدهای اینگونه حمایت ها، به این کشور هشدار داده بودند.

گفتنی است، منابع مطبوعاتی ترکیه که با انتشار تصاویری از ارسال زمینی یا هوایی کمک های این کشور به گروه تروریستی داعش به افشاگری پرداخته بودند، با واکنش های شدید این کشور مواجه شده بودند.

کد خبر 2882040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha