۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰

از ابتدای امسال تاکنون؛

۱۸ مجوز معدنی در خراسان شمالی صادر شد

۱۸ مجوز معدنی در خراسان شمالی صادر شد

بجنورد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از صدور ۱۸ مجوز معدني در این استان طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نیکدل پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال ۱۴ پروانه اکتشاف و گواهي کشف در بخش معدن خراسان شمالی  صادر شده است.

وي با بيان اينکه در اين مدت همچنین چهار پروانه بهره برداري نیز در حوزه معدن با سرمايه گذاري بیش از ۹ میلیارد ريال در اين استان صادر شده است، افزود: با صدور اين تعداد پروانه بهره برداري، زمينه اشتغال ۲۵ نفر در خراسان شمالی فراهم شده است.

نیکدل با اشاره به اينکه ۲۸ نوع ماده معدني در اين استان وجود دارد، تصريح كرد: بيشترين مواد معدني کشف و استخراج شده از معادن خراسان شمالی آهک، باریت، بنتونیت، بوکسیت، پوکه معدنی، تراورتن، دولومیت، زغال سنگ، خاک رس، سنگ آهن، سنگ لاشه، آراگونیت، شن و ماسه، شیل و مارن، کلسیت، گچ، گچ خاکی، ماسه بادی، ماسه سیلیس، مرر، مرمریت، مس، هماتیت و نمک است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: ذخایر خوبی در مواد اوليه سيمان از قبيل شیل و مارن و آهک در خراسان شمالی وجود دارد که با سرمايه گذاري و برنامه ريزي مناسب مي توان اقدامات موثري در زمينه صادرات اين نوع مواد معدني انجام داد و گام های موثری در توسعه صنایع معدنی استان برداشت.

کد خبر 2883767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha