۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطرح کرد:

ضرورت توجه به کتابخوانان کودک/ کتابداران بهترین کارشناسان کتاب

ضرورت توجه به کتابخوانان کودک/ کتابداران بهترین کارشناسان کتاب

کرمانشاه- دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بر ضرورت توجه به ادبیات کودکان و خلق آثاری برای آنان تاکید کرد و کتابداران را بهترین کارشناسان در معرفی کتاب دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمین نشست ملی طرح کتابخوان پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد.

مختار پور در این نشست ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از اهداف برگزاری طرح ملی کتابخوان در سطح کشور عنوان کرد و گفت: در این طرح کتاب های کاربردی و مفید از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور طراحی شده و به اجرا گذاشته می شود.

وی در ادامه به نقش مهم کتابداران در راستای ترویج کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کتابداران از بهترین کارشناسان هستند و می توانند کتاب را به خوبی معرفی کنند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همچنین توجه به کتابخوانان کودک و خلق آثاری برای آنان را مورد تاکید قرار داد و گفت:  کتابداران بهترین کارشناسان هستند و می توانند کتاب را به خوبی معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید کتابخوانان کودک را جدی بگیریم به کتاب ترانه های سرزمین مادری رضا موزونی اشاره کرد و گفت: دوست داشتم رضا موزنی، نویسنده کتاب مذکور چند ترانه از آن را به صورت آهنگین اجرا کند تا حاضرین بیشتر با محتوای آن آشنا شوند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گفت: من به شخصه هرجایی بحث کتاب باشد کارهای دیگر رافراموش می کنم و فقط به کتاب توجه دارم.

وی با اشاره به کتاب سیاحت غرب «آقا نجفی» آن را یکی از آثار بزرگ و قدیمی دانست که باید مورد توجه کتابخوانان قرار گیرد.

مختارپور به کتاب «کمدی الهی اثر دانته» نیز اشاره کرد و آن را یکی از قدیمی ترین کتب و بزرگترین آثار ادبی اروپا برشمرد و گفت: براساس نظر پژوهشگران این کتاب که یکی از پرفروشترین کتاب های اروپا نیز محسوب می شود متاثر از «سیر العباد الی المعاد سنایی غزنوی» است.

وی هم چنین بر تولید آثاری در خصوص دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ادبیات دفاع مقدس گنجینه نفیس فرهنگ و تمدن ماست.

کد خبر 2884537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha