۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵

با ترجمه محبوبه نجف‌خانی؛

دایناسورها مهارت زندگی را به بچه‌ها می‌آموزند

دایناسورها مهارت زندگی را به بچه‌ها می‌آموزند

محبوبه نجف‌خانی از انتشار یک مجموعه ۵ جلدی درباره مهارت‌های زندگی با عنوان «دایناسورها هم انصاف دارند» خبر داد و گفت: در این مجموعه، بچه‌ها یاد می‌گیرند چگونه با مشکلات روبه‌رو شوند.

محبوبه نجف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر  از انتشار یک مجموعه ۵ جلدی درباره مهارت‌های زندگی با عنوان «دایناسورها هم انصاف دارند» خبر داد و گفت: این مجموعه را برایان موزس برای گروه سنی ب نوشته و من آن را ترجمه کرده‌ام و به زودی از سوی نشر زعفران منتشر می‌شود: «داینای خجالتی»، «داینای نگران»، «داینای عصبانی»، «داینای حسود» و «داینای ترسو». 

به گفته مترجم مجموعه «دایناسورها هم انصاف دارند»، در این کتاب مشکلات بچه دایناسوری به نام «داینا» بیان می‌شود و بچه‌ها یاد می‌گیرند چگونه با مشکلات مختلفی که دارند، روبه‌رو شوند همچنین در پایان کتاب به خانواده‌ها، آموزش داده شده چگونه با بچه‌ها رفتار کنند و چطور نکات مختلف اخلاقی و مهارت‌های زندگی را به کودکانشان بیاموزند.

نجف‌خانی به ترجمه و انتشار مجموعه «بی‌دی» هم اشاره و بیان کرد: دو کتاب دیگر با عنوان‌ «بی‌دی» و «بی‌دی و رقص رومیزی» را هم ترجمه کرده‌ام که به زودی از سوی نشر زعفران منتشر می‌شوند. نویسنده این کتاب‌ها ماجرای دختری خلاق به نام بی‌دی را برای بچه‌ها بیان می‌کند که عاشق نقاشی است و علاقه زیادی به خواندن کتاب‌های هنری دارد اما متاسفانه در مدرسه معلم هنری دارد که بسیار خشک، بداخلاق و سختگیر است. بی‌دی خیلی مدرن نقاشی می‌کشد و این مساله سبب می‌شود که معلم هنر به نقاشی‌هایش اعتراض کند و آنها را قبول نکند تا اینکه در روز کریسمس یک کتاب هنر مدرن را به معلمش هدیه می‌دهد و با این کار او را متحول می‌کند.

مترجم مجموعه «بی‌دی» درباره جلد دوم این مجموعه گفت: در «بی‌دی و رقص رومیزی»، بی‌دی خانه‌اش را عوض می‌کند و به همراه پدر و مادرش به محله دیگری می‌رود؛ او که عاشق گل و گیاه است تلاش می‌کند در محوطه اطراف منزلشان گل بکارد. اما متاسفانه بذر گل و گیاه ندارد و همسایه‌ها برایش تهیه می‌کنند. در این کتاب بی‌دی همسایه‌ای دارد که بسیار خشن و سختگیر است اما او با اخلاق خوبش می‌تواند بر همسایه سختگیرش تاثیر بگذارد.

نجف‌خانی که یکی از ترجمه‌های محبوب و پرخواننده‌اش در این سال‌ها مجموعه «جودی دمدمی» بوده از انتشار یازدهمین جلد این مجموعه خبر داد و گفت: من جلد یازدهم را ترجمه کرده و  به‌زودی آن را برای انتشار به نشر افق تحویل می‌دهم. در این کتاب جودی در یکی از روزها که به نام «روز برعکس» نامگذاری شده است، تصمیم‌ می‌گیرد وضعیت ظاهری و اخلاقش را تغییر دهد. از آنجایی که جودی همیشه سر و وضعی آشفته دارد و بسیار خود محور و مغرور است تصمیم می‌گیرد در این روز با تیپ و قیافه مرتب و رفتاری خوب در مدرسه حاضر شود، اما از آنجایی که سایر دانش‌آموزان مدرسه او را با همان ظاهر و اخلاق قبلی می‌شناسند، فکر می‌کنند که جودی دچار مشکل شده است و در این میان اتفاقات جالبی برایش رخ می‌دهد.

مترجم مجموعه آثار رولد دال، همچنین به انتشار سه عنوان کتاب دیگر در نشر زعفران اشاره و اضافه کرد: یکی از این کتاب‌ها «من خوابم نمی‌آد» نام دارد که در آن ماجرای جغد کوچکی بیان می‌شود که مادرش تلاش می‌کند او را بخواباند اما جغد کوچولو که خوابش نمی‌آید شروع به بازی و شیطنت می‌کند تا اینکه مادربزرگش با ترفندی او را می‌خواباند. کتاب دوم نیز با عنوان «یک داستان دیگر برایم بخوان» ماجرای خرگوش کوچکی را بیان می‌کند که مادرش هرچه برای او داستان و قصه می‌خواند خسته نمی‌شود و مرتب از او می‌خواهد یک داستان دیگر نیز برایش بخواند تا اینکه مادر از او می‌خواهد که خودش یک داستان بنویسد بالاخره خرگوش کوچولو به سراغ دوستانش می‌رود و براساس سوالات مختلفی که از آنها می‌پرسد می‌تواند یک داستان بنویسد. سومین کتاب هم «دعوای دوستان صمیمی» است که ماجرای دو بچه راسو را تعریف می‌کند که بر سر مسائل مختلف با یکدیگر دچار اختلاف شده‌اند.

کد خبر 2885334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha