۱ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۴۵

ایده تازه کمپانی گیم‌استاپ؛

درآمدزایی از بازی‌های خاک گرفته/ ۹۲ درصد خریداران اهل بازی نیستند

درآمدزایی از بازی‌های خاک گرفته/ ۹۲ درصد خریداران اهل بازی نیستند

نتایج تحقیقات گیم‌استاپ نشان می‌دهد که ۹۲ درصد از علاقمندان به بازی بعد از خرید بازی‌ها آنها را رها می‌کنند تا روی میزها و قفسه‌هایشان خاک بخورند!

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از گیم‌استاپ، نتایج این بررسی که در جامعه آماری فروشندگان و کاربران بازی‌ها صورت گرفته تعداد قابل توجهی از کاربران بعد از خرید بازی‌ها از آنها استفاده نمی‌کنند. از نگاه کارشناسان این کاربران تنها بازی‌ها را در خانه‌هایشان جمع‌آوری و تلنبار کردند و هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌کنند.

این تحقیق که هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که از هر ۵ خریدار بازی ۲ نفر بیش از ۲۰۰ دلار برای خرید بازی صرف کرده‌اند اما از بازی‌های خریداری شده استفاده نمی‌کنند.

این تحقیق که با همکاری گیم‌استاپ و شرکت تحقیقاتی- آماری سوواتا صورت گرفته این نتیجه را از نظرسنجی که میان ۴۰۰ کابر بازی در فاصله زمانی ۲۲ تا ۲۴ ماه ژوئن صورت داده، به دست آورده است. به گفته مدیر این پروژه کاربرانی که نظرسنجی با کمک آنها انجام شده در گروه سنی ۲۵ تا ۵۴ سال بودند و به صورت آنلاین در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

 حاصل این پروژه نظرسنجی نشان می‌دهد که ۹۲ درصد کاربران بازی‌ها دست کم یک بازی در خانه دارند که هرگز سراغ آن نرفته‌اند. به ادعای شرکت تحقیقاتی- آماری سوواتا احتمال و ضریب خطای آرا ارائه شده توسط این شرکت ۴.۷۹ درصد است بنابراین احتمال خطای اندکی متوجه نتایج این تحقیق است.

نتایج به دست آمده می‌گوید ۳۳ درصد از کاربران شرکت کننده دراین نظرسنجی بین ۳ تا ۵ بازی استفاده نشده در خانه دارند و ۳۸ درصد آنها بین ۱۰ تا ۲۰ بازی دارند که هرگز سراغ آنها نرفتند.

گیم استاپ بعد از بررسی‌های انجام شده تصمیم دارد از این روند به نفع خود بهره برداری کند و از کاربران بازی‌ها بخواهد بازی‌های استفاده نشده و رها شده در گوشه کمد یا قفسه کتاب را با دیگران به اشتراک بگذارند تا از این طریق در قبال داد و ستد بازی‌ها مبلغی نیز به خریدار آن تعلق بگیرد.

به گفته کارشناس فروش این کمپانی که خرید و فروش بازی را برعهده دارد تبادل بازی‌های فراموش شده می‌تواند منبع سودی برای کاربران و گیم استاپ باشد و نتایج درخشانی را در دراز مدت ب همراه داشته باشد.

گیم استاپ پیشنهاد تبادل و خرید و فروش بازی‌های خاک خورده را هفته گذشته با کاربران و هواداران بازی‌های کنسول‌های مختلف مطرح کرد و به آنها قول داد در آینده نزدیک امکان تبادل این بازی‌ها و خرید و فروش آنها به صورت آنلاین را نیز برای کاربرانش فعال کند.

این شرکت امیدوار است بتواند این بازی‌های خاک گرفته را در قالب بازی‌های دسته دوم با قیمت کمتر در اختیار علاقمندان قرار دهد.

کد خبر 2890799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha