۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰

استاندار قزوین:

قزوین آماده برگزاری تورهای گردشگری فرهنگی است

قزوین آماده برگزاری تورهای گردشگری فرهنگی است

قزوین- استاندار قزوین گفت: باوجود ظرفیت‌های بسیار ارزشمند تاریخی و فرهنگی در استان قزوین آماده برگزاری تورهای گردشگری فرهنگی به‌ویژه با همکاری شهرهای آسیایی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر،مرتضی روزبه درپنجمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداری آسیایی(AMF)که ظهر دوشنبه درسالن باغتسان برگزار شده اظهار داشت: کشور های آسیایی به دلیل داشتن اشتراکات فرهنگی می توانند روابط صمیمانه تری باهم داشته باشند و به توسعه مناسبات فرهنگی فکر کنند.

وی افزود: در شرایطی که با تهاجم فرهنگی غرب مواجیهم یکی از راه های مصونیت بخشی توجه به داشته های فرهنگی است.

روزبه تصریح کرد: استفاده از توریسم های فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی است که باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.  

استاندار قزوین بیان کرد: موضوع گردشگری یکی از نیازهای انسان است و در آموزه های دینی هم به این امر تاکید شده و می توانیم به این محور توجه بیشتری کنیم و از ظرفیت های آن بهره مند شویم.

قزوین

روزبه یادآورشد: خوشبختانه استان قزوین با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف دارد می تواند شهری مناسب برای گردشگران باشد و در کنار آن جذابیت ها و چشم اندازهای طبیعی هم در این حوزه نقش بسزایی دارد.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به موضوع ترافیک شهری بیان کرد: متاسفانه امروزه نظام مدیریت شهری به گونه ای شده که ماشین بر انسان مقدم است و نمی توان در شهرها، انسان بدون ماشین را متصور شد و تقدم و سیطره ماشین بر انسان روزگار خوبی را برای شهرهای ما رقم نزده و انواع آلودگی ها، امراض و ناهنجاری ها را در جامعه به دنبال داشته است.  

وی گفت:اگرقرار است نظام شهرهای ما انسان محور باشد باید دراین باره تجدید نظر کرده و بتوانیم هویتی برای انسان قائل شویم و نگذاریم نظام شهرهای ما به گونه ای باشد که ماشین بر انسان سیطره داشته باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در اقتصاد شهری لازم است رویکرد جدیدی داشته باشیم و به توانمندسازی ساکنین شهر نگاه ویژه کنیم که در این زمینه توجه به توانمندی شهروندان در حوزه اقتصاد ضروری است ز یرا اگر باور داریم شهر متعلق به شهروندان است باید در حوزه اقتصاد هم شهروندان توانمند شوند.

استاندار در پایان به موضوع فاصله طبقاتی در شهرها اشاره و بر ضرورت مبارزه با فقر در جامعه تاکید کرد و گفت: مبارزه با فقر در جامعه باید در در دستور کار همه باشد تا فاصله طبقاتی ایجاد شده در شهرها با اتخاذ تدابیر و اقدامات صحیح کاهش یابد.

قزوین

تجربه شهرهای موفق استفاده شود

روزبه گفت: برگزاری این اجلاس حرکت ارزشمندی است که می تواند تجربه موفقی در نشست های بین المللی باشد و از فرصت فراهم شده باید برای تبادل تجربه میان مدیران موفق شهرهای آسیایی استفاده شود.

استاندار قزوین در پایان از تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر در برگزاری این اجلاس بین المللی تقدیر کرد.

 

کد خبر 2900575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha