۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷

با اعلام نتایج کارشناسی؛

احتمال نگارش رمان سوم توسط هارپر لی رد شد

احتمال نگارش رمان سوم توسط هارپر لی رد شد

کارشناسان بعد از بررسی اسناد و یادداشت‌هایی که توسط وکیل هارپر لی کشف شد، اعلام کردند که این مجموعه از دست‌نوشته‌ها پیش‌نویسی قدیمی از رمان کشتن مرغ مقلد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، دو ماه پیش تونجا کارتر وکیل هارپرلی به رسانه‌ها اعلام کرد که یادداشت‌ها و دست‌نویس‌هایی را از هارپرلیی در صندوقی بزرگ در محل زندگی‌اش پیدا کرده است.

در آن زمان رمان «برو یک نگهبان بگذار» به تازگی منتشر شده بود، تونجا در آن زمان احتمال پیدا شدن نسخه پیش نویس سومین رمان هارپرلی را مطرح کرد. اما امروز با اعلام نتیجه تحقیقات گروه کارشناسی مشخص شد این دست‌نویس ها به نخستین و معروف ترین رمان هارپرلی تعلق دارد.

به این ترتیب احتمال کشف سومین رمان این نویسنده از سوی کارشناسان منتفی شد.

تونجا کارتر در یادداشتی که در همین باره به رشته تحریر درآورد، به کشف این نسخه دست‌نویس اشاره کرده بود که در کنار پیش‌نویس اولیه رمان «برو یک نگهبان بگذار» قرار داشته است.

او به این نکته نیز اشاره کرد که بخشی از این دست نوشته‌ها ماشین نویسی نیز شده است.

احتمال کشف رمانی تازه از هارپرلی توجه بسیاری از کارشناسان و ناشران را در چند ماه گذشته به خود جلب کرده بود. اما تحقیقات کارشناسان خاطر آنها را آسوده کرد.

در پیش نویس‌های کشف شده توسط تونجا کارتر در صندوقچه‌ای در زیرزمین خانه هارپرلی یک نسخه کپی از رمان «کشتن مرغ مقلد» و نسخه ویرایش شده آن وجود دارد. نسخه سوم که تونجا احتمال می‌داد سومین رمان هارپرلی باشد، در واقع پیش‌نویسی اولیه از رمان کشتن مرغ مقلد و تحشیه نگاری‌های نویسنده درباره این اثر بوده است.

«کشتن مرغ مقلد» نخستین رمان هارپرلی است که جایزه ادبی پولیتزر را برای این نویسنده به همراه آورد. دومین رمان هارپرلی نیز با عنوان «برو یک نگهبان بگذار» بعد از ۵۰ در سال ۲۰۱۵ منتشر و روانه بازار شد.

کد خبر 2901909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha