۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

صادرات صنعتی خراسان شمالی ۲۱ درصد کاهش یافت

صادرات صنعتی خراسان شمالی ۲۱ درصد کاهش یافت

بجنورد- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از کاهش ۲۱ درصدی صادرات صنعتی استان در سال جاری به نسبت مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نیکدل صبح پنجشنبه در بازدید از طرح های صنعتی خراسان شمالی، با اشاره به نقش صنعت در صادرات محصولات غیرنفتی در استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون انواع محصولات صنعتی خراسان شمالی به ارزش وزنی ۱۳۱ هزار و ۹۴۱ تن و به ارزش ارزی ۱۰ میلیون و شش هزار دلار از این استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در مدت مزبور صادرات محصولات صنعتی این استان با بیش از ۱۴.۵۲ درصد از کل صادرات خراسان شمالی به سایر کشورها، را به خود اختصاص داده است.

نیکدل افزود: صادرات کالاهای صنعتی از خراسان شمالی در پنج ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲۱.۵ درصد و از نظر ارزی ۳۷.۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی بخش صنعت خراسان شمالی در سال جاری شامل سیمان، فولاد، انواع محصولات پلاستیکی و مصالح ساختمانی بوده است.

به گفته نیکدل در این مدت محصولات فولادی از خراسان شمالی به ارزش دو میلیون و ۶۱۰ هزار دلار و به وزن سه هزار و ۶۶۲ تن و محصولات پلاستیکی به ارزش سه میلیون و ۶۱۷ هزار دلار و به وزن هزار و ۱۷۵ تن از این استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت، محصول سیمان به ارزش سه میلیون و ۲۶۷ هزار دلار و به وزن ۱۲۵ هزار و ۵۶۲ تن و سایر مصالح ساختمانی نیز به ارزش یک میلیون و ۱۲۷ هزار دلار و به وزن یکهزار و ۵۴۲ تن از خراسان شمالی صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بیشتر محصولات صنعتی این استان به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، ترکیه، روسیه، آذربایجان و تاجیکستان صادر می شود.

کد خبر 2912317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha