۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

نمایشگاه‌های صنایع دستی راهی برای حذف واسطه‌ها هستند

 نمایشگاه‌های صنایع دستی راهی برای حذف واسطه‌ها هستند

یک هنرمند صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه را راهی برای حذف واسطه‌ها دانست و گفت: نمایشگاه تبریز که از ۲۳ شهریور برگزار می‌شود و نمایشگاه‌های مشابه، ما را در ارتباط با مخاطب یاری می‌رساند.

نیما ذاکری سعید، هنرمند فعال در زمینه چرم در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در تبریز خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۷ شهریور ماه برگزار می‌شود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آدربایجان شرقی که برگزارکننده نمایشگاه است برای هر روز آن، عنوانی برگزیده؛ برای مثال عنوان روز نخست، «صنایع دستی، تجلی هنرهای قدسی و دینی» است.

او به عناوین روزهای دیگر نمایشگاه سراسری صنایع دستی اشاره کرد و گفت: روز دوم «صنایع دستی، گستره ملی، شهرت جهانی»، روز سوم «صنایع دستی رهیافتی برای اقتصاد مقاومتی»، روز چهارم «صنایع دستی میراثی فرهنگی، برای توسعه گردشگری» و روز پنجم «صنایع دستی، خانواده ایرانی، تولید ملی بازاریابی بین المللی» نام گذاری و مطابق عناوین ذکر شده برنامه های مرتبط فرهنگی، هنری و آموزشی در حاشیه نمایشگاه برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

نیما ذاکری سعید، برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون را راهی برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی دانست و افزود: در شرایطی که تولیدکنندگان، وضعیت خوبی ندارند و محصولاتشان ماه‌ها در انبار باقی می‌ماند و فروخته نمی‌شود، نمایشگاه‌های فصلی و موقت می‌تواند درمانی موضعی برای تولیدکنندگان باشد و برای مدتی محدود، فضایی را در اختیار آنان قرار دهد تا به ارائه محصولات خود بپردازند. اما باید به درمانی جدی اندیشید.

صنایع دستی

به گفته این هنرمند فعال در زمینه چرم، توجه به فروش صنایع دستی و معرفی آن به مردم، یکی از روش‌های حمایت از هنرمندان است. همچنان‌که راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی و فصلی و حراج و فروش اینترنتی صنایع دستی هم به کمک هنرمندان می‌آید.

ذاکری سعید، همچنین به اهمیت اطلاع‌رسانی اشاره و بیان کرد: تبلیغ، یکی از رکن‌های اساسی در نمایشگاه‌های صنایع دستی است اما متاسفانه، هیچ‌کدام از نمایشگاه‌ها تبلیغ نمی‌شود یا اطلاع‌رسانی در سطح محدودی انجام می‌گیرد. از سوی دیگر بهتر است زمان مرده‌ را به نمایشگاه‌های صنایع دستی اختصاص ندهند که خوشبختانه در ارتباط با نمایشگاه یاسوج و تبریز این‌گونه نبوده و به حضور گردشگران و فصل گردشگری هم توجه شده است.  

او  برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را موجب معرفی این هنر به مردم وعلاقه‌مند کردن آنان به فعالیت در این حوزه دانست و افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها، زمینه آشنایی مردم با فرآورده‌های دستی را فراهم می‌آورد از سوی دیگر موجب کاربردی شدن صنایع دستی و اشتغال زایی می‌شود. درضمن، اگر این نمایشگاه‌ها در فصل گردشگری هر شهر یا استان برگزار شود به پیوند میان گردشگری و صنایع دستی کمک می‌کند.

ذاکری سعید، نمایشگاه‌های صنایع دستی را راهی برای حذف واسطه‌ها دانست و افزود: نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی موجب می‌شوند تا هنرمندان به عرضه مستفیم کارهای خود بپردازند و مستقیم با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند. به این‌ترتیب، حضور واسطه‌ها نیز کمرنگ می‌شود و به حداقل می‌رسد.

او حضور فعالان بازاریابی و تبلیغات را در نمایشگاه سراسری صنایع دستی زمینه ساز ارایه طرح‌های بهتر برشمرد و گفت: هنرمندان صنایع دستی، نیازمند تبلیغ و بازاریابی هستند. اگر محصولات خوب و باکیفیت تولید شود اما به فروش نرسد، چه فایده‌ای دارد؟ به همین‌خاطر ما نیازمند حضور بازاریابی در زمینه هنرهای دستی هستیم تا مخاطب و نیاز و سلیقه او را بشناسند و به تولیدات ما جهت بدهند و به فروش بیشتر محصولات ما کمک کنند.

 ششمین نمایشگاه صنایع دستی، که از ۲۳ تا ۲۷ شهریورماه در نبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 2912712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha