۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶

رئیس فراکسیون صنایع‌دستی خبرداد:

بازارچه دایمی صنایع دستی به زودی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

بازارچه دایمی صنایع دستی به زودی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس شورای اسلامی از راه اندازی بازارچه صنایع دستی در تبریز خبر داد؛ این در حالی است که مدیرکل میراث آذربایجان شرقی، راه‌اندازی این بازارچه‌ها را نیازمند عزم ملی دانسته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه صنایع دستی تبریز از ۲۳ تا ۲۷ شهریور ماه در مرکز استان آذربایجان شرقی با حضور ۲۴۰ هنرمند از سراسر کشور در حال برگزاری است.

محمد اسماعیل سعیدی رئیس فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی، در بازدید از این نمایشگاه از راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در تبریز خبر داد و  افزود: از معاون استاندار آذربایجان شرقی قول گرفته‌ایم که هرچه سریع تر مجموعه ای را برای راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی اختصاص دهند چراکه وجود ۸۰ رشته فعال صنایع دستی در آذربایجان شرقی راه اندازی نمایشگاهی دایمی را ضروری می‌کند تا بتواند این هنر صنعت استان را جایگاه شایسته و مورد انتظارش برساند.

این در حالی است که فرزین حق‌پرست، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی،  راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی برای صنایع دستی را نیازمند کمک‌های همه‌جانبه شهرداری و اداره راه و شهرسازی دانست و افزود: ما دلمان می‌خواهد در ورودی شهرهای مختلف استان، بازارچه‌های دائم برای صنایع دستی خود داشته باشیم. اما برای این کار نیازمند فضایی هستیم که تامین آن، هزینه‌بر و از عهده میراث فرهنگی خارج است اما شهرداری‌ها و اداره راه و شهرسازی می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند. حتی زمین موردنظر در اسکو و اهر شناسایی شده تا در صورت تامین هزینه به بازارچه تبدیل شود.

او  برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را موجب علاقه‌مند شدن مردم به فعالیت در این حوزه و اشتغال‌زایی دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها بهانه‌ای است تا مردم با صنایع دستی استان‌های مختلف آشنا شوند. از سوی دیگر،  پیوند بین گردشگری و صنایع دستی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی است.

۱۲۰ هنرمند از سراسر کشور و ۱۲۰ هنرمند از استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه صنایع دستی تبریز شرکت و آثار خود را در ۲۴۰ غرفه به مخاطبان ارائه می‌کنند. البته ۱۰ غرفه هم به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اختصاص دارد.

کد خبر 2917011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha