۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۰۷

۱۸ دوره آموزشی اطفاء حریق جنگل و مرتع در استان سمنان برگزار شد

۱۸ دوره آموزشی اطفاء حریق جنگل و مرتع در استان سمنان برگزار شد

سمنان- رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:طی سال جاری ۱۸دوره آموزشی اطفای حریق در منابع طبیعی استان و شهرستانها برای بهره برداران و مجریان منابع طبیعی برگزار شد.

اکرم میرحاج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برای تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی در بین آحاد جامعه و بهره برداران تاکنون در سال جاری ۱۸دوره آموزشی اطفاء حریق در منابع طبیعی استان و شهرستانها برای بهره برداران و مجریان منابع طبیعی برگزار کرد.

وی استفاده از توان و پتانسیل های موجود و مشارکت های عمومی را یکی از رویکردهای جدید آموزش و ترویج این اداره کل عنوان کرد و اظهار داشت: در این دوره ها بهره برداران و مجریان و دهیاران و شوراها چگونگی استفاده از خودروهای ویژه در موقع آتش سوزی و آموزش موتورهای دو و چهار چرخ قابل استفاده و بکارگیری فلکس بک – کپسول آتش نشانی و سایر امکانات آموزشی  آشنا شدند.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: آموزش از بدو تشکیل تاکنون نسبت به جلب مشارکت عمومی از طریق افزایش ارتباطات مردمی، شناسایی و سازماندهی همیاران طبیعت، ایجاد و گسترش زیرساخت ها و زمینه های لازم ارتباطی به ویژه اطلاع رسانی و ترویج در بین مردم در صداوسیما به توفیقات خوبی نیز دست یافته است.

میرحاج گفت: در راستای پیشگیری از اطفای حریق در جنگل و مراتع شهرستانها ۱۸ دوره کلاس آموزشی اطفاء حریق با حضور کلیه محافظان جنگل و قرقبانان عرصه های منابع طبیعی و دهیاران، شوراهای اسلامی و همیاران طبیعت در عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها تشکیل و آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از حریق و راهکارهای مقابله با آن ارائه شد.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه رویکرد آموزش و ترویج مبتنی بر تعامل با مردم و بکارگیری مشارکت حداکثری آنان در انجام اقدامات پیشگیرانه در حفاظت از منابع طبیعی است، افزود: با بهره گیری از پتانسیل عظیم مردمی و افزایش نظارت و کنترل عرصه های منابع طبیعی به کمک محافظان افتخاری، زمینه های تخریب و تصرف اراضی ملی، چرای غیر مجاز دام، وقوع حریق و قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کد خبر 2913615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha