۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹

مرور بخش دوم مدرسه تابستانی خواندن؛

دوره‌هایی که کتابداران گذراندند/تدریس مریم نشیبا برای کتابداران

دوره‌هایی که کتابداران گذراندند/تدریس مریم نشیبا برای کتابداران

کتابداران برگزیده کشور در بخش دومین اولین مدرسه تابستانی خواندن، دوره‌های مختلفی را با تدریس اساتید مختلف گذراندند که یکی از آن‌ها «اجرای موفق کتابخوانی گروهی» با تدریس مریم نشیبا گوینده رادیو بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین مدرسه تابستانی خواندن در ۲ دوره مربوط به بانوان و آقایان از ۱۵ تا امروز در شهر مشهد برگزار شده و فردا چهارشنبه ۲۵ شهریور آخرین روز از برگزاری جلسات و کارگاه های این دوره است. 

در این دوره ۲۰ استاد در حوزه های مختلف، به آموزش و تبادل تجربه های خود با کتابداران پرداختند. اسامی این اساتید به همراه موضوع تدریس شان به ترتیب زیر است:

رحمت‌الله فتاحی _ نظریه‌های ترویج خواندن، محمدحسین دیانی _ تجربیات موفق ترویج خواندن در جهان، جلال غفاری قدیر _ کتابخانه‌های عمومی و سیاست‌گذاری محلی خواندن، لیلا کفاش زاده _ ترویج خواندن برای کودکان، مانی شهریر _ ترویج خواندن برای بزرگسالان، صمد ولیزاده _ روش‌های مطالعه روانشناسی ترویج خواندن، نهضت قریشی نژاد _ ترویج خواندن در جوامع کوچک، مریم نشیبا _ اجرای موفق کتابخوانی گروهی، زهره معماری نسب _ هنرهای نمایشی مروج خواندن، مهردخت وزیرپور _ پرورش زنان خانه دار کتابخوان، حسین درخشان _ نظریه های ترویج خواندن، اعظم صنعت جو _ تجریبات موفق ترویج خواندن در جهان، محمدرضا اسماعیلی _ کتابخانه‌های عمومی و سیاست گذاری محلی خواندن، فرانسیسکا گلداسمیت _ خدمات مشاوره خوانندگان: چگونگی، سیامک محبوب _ خدمات مشاوره خوانندگان: مبانی و روش ها، شیما مرادی _ ترویج خواندن در فضای مجازی، مهرناز خراسانچی _ نقد و بررسی کتاب برای ترویج خواندن، مهدی خیراللهی _ مغز فعال و کتابخوانی موثر، حسام الدین مطهری منش _ ترویج خواندن در مراکز عمومی و فرامرز مسعودی _ خدمات مروجان خواندن به کسب و کارهای محلی.

دوره دوم اولین مدرسه تابستانی خواندن از روز یکشنبه ۲۲ شهریور آغاز شد و در همان روز، کلاس های «نظریه های ترویج خواندن»، «تجربیات موفق ترویج خواندن در جهان» و «کتابخانه های عمومی و سیاست گذاری محلی خواندن» با تدریس اعظم صنعت جو و محمدرضا اسماعیلی برپا شد.

روز دوشنبه ۲۳ شهریور نیز دو کلاس «خدمات مشاوره خوانندگان: چیستی و چرایی» و «خدمات مشاوره خوانندگان: چگونگی» با تدریس فرانسیسکا گلداسمیت و سیامک محبوب برگزار شد.

از صبح تا ظهر امروز سه شنبه نیز دو کلاس «ترویج خواندن در فضای مجازی» و «بررسی کتاب برای ترویج خواندن» با تدریس شیما مرادی و مهرناز خراسانچی برگزار شد و دو کلاس «مغز فعال و کتابخوانی موثر» ۱ و ۲ با تدریس مهدی خیراللهی در ساعات بعد از ظهر امروز برگزار می شود.

فردا چهارشنبه نیز پیش از برگزاری مراسم اختتامیه این دوره، دو کلاس «ترویج خواندن در مراکز عمومی» و «خدمات مروجان خواندن به کسب و کارهای محلی» با تدریس حسام الدین مطهری و فرامرز مسعودی برگزار می شود.

کد خبر 2916089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha