۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۵۲

فرماندار مانه و سملقان مطرح کرد؛

حمایت ویژه فرمانداری مانه و سملقان از اشتغال مولد در شهرستان

حمایت ویژه فرمانداری مانه و سملقان از اشتغال مولد در شهرستان

مانه و سملقان- فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: در راستای رفع و كاهش معضل بیكاری جوانان شهرستان مانه و سمقان، از اشتغال های مولد در این شهرستان حمایت ویژه می شود.

غلامرضا عوض زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به معضل بیکاری جوانان در شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: به منظور افزایش اشتغال پایدار در سطح شهرستان مانه و سملقان به خصوص برای جوانان، برنامه ریزی های خوب و مناسبی از طریق کارگروه تخصصی مربوطه در سطح شهرستان اتخاذ شده است.

وی افزود: مهم ترین این برنامه ها، تلاش و برنامه ریزی برای افزایش ماندگاری اهالی روستاها به خصوص جوانان روستایی در روستاها به عنوان واحد تولیدی پایه در سطح شهرستان بوده که این اقدامات در دو عرصه ساماندهی شده است.

عوض زاده گفت: تامین زیرساختها و امکانات رفاهی براساس برنامه های کلان کشور در سطح روستاها، حمایت از اشتغال های مولد، بهینه سازی و افزایش راندمان فعالیت های کشاورزی، باغی، دامداری و تمامی فعالیت های اقتصادی مرتبط در روستا از دیگر برنامه های این شهرستان به منظور كاهش نرخ بیكاری است.

این مسئول اظهار داشت: حمایت از فعالیت های اقتصادی و تلاش در راستای کاهش بیکاری، در قالب اعطای تسهیلات و بیمه اجتماعی و ... به فعالین اقتصادی روستاها انجام می شود.

وی افزود: همچنین فراهم كردن امکانات و زیرساخت های لازم برای ایجاد و توسعه صنایع به خصوص صنایع تبدیلی و توسعه صنایع وابسته به کشاورزی با استفاده از ظرفیت های محیطی و استعدادهای طبیعی شهرستان از طریق جذب سرمایه گذاران و ... در دستور کار قرار دارد.

عوض زاده گفت: تلاش برای دعوت از سرمایه گذاران و معرفی توانمندی های شهرستان مانه و سملقان در عرصه های استانی و ملی برای سرمایه گذاری در سطح شهرستان یکی دیگر از محورهای اساسی برای افزایش ایجاد اشتغال پایدار است.

فرماندار مانه و سملقان در خصوص مهمترین محورهای توسعه این شهرستان افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی و همچنین با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان می توان مهمترین محورهای توسعه مانه و سملقان را در بخش های كشاورزی، گردشگری، حمایت از صنایع، بهره گیری از ظرفیت تعاونی ها و ... تعریف كرد.

وی اضافه كرد: توسعه کشاورزی، ارتقاء و افزایش سطح و کیفیت تولیدات کشاورزی، باغی و دامداری در شهرستان مانه و سملقان از طریق افزایش استفاده از فناوری های نوین و صنعتی کشاورزی و ... همراه با صرفه جویی در استفاده از منابع آب به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه این شهرستان است.

عوض زاده گفت: همچنین استفاده از ظرفیت های گردشگری و افزایش میزان اقامت گردشگران برای بازدید از مناطق هدف شهرستان یکی دیگر از محورهای اساسی توسعه شهرستان مانه و سملقان محسوب می شود.

فرماندار مانه و سملقان افزود: حمایت از ایجاد صنایع در سطوح مختلف به خصوص صنایع تبدیلی وابسته به محصولات کشاورزی با امکان ایجاد اشتغال پایدار از دیگر محورهای توسعه است.

عوض زاده گفت: استفاده از ظرفیت تعاون برای ایجاد و افزایش راندمان تولید در زمینه صنایع دستی و ... نیز می تواند گام مهمی در راستای توسعه شهرستان مانه و سملقان باشد.

کد خبر 2919684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha