۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵

عوض زاده خبر داد:

مهار آتش‌سوزی جنگلهاي غرب خراسان شمالی/ عوامل انسانی موجب حریق بود

مهار آتش‌سوزی جنگلهاي غرب خراسان شمالی/ عوامل انسانی موجب حریق بود

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل مديريت بحران خراسان شمالي گفت: آتش سوزي جنگل ها و مراتع غرب استان، در محدوده شرقي پارك ملي گلستان پس از تلاش چندين ساعته گروه هاي عملياتي مهار شد.

غلامرضا عوض زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اين كه عصر روز چهارشنبه بخش هايي از جنگل‌ها و مراتع غرب خراسان شمالی در محدوده شرقي پارك ملي گلستان که در قالب مدیریت یکپارچه جنگل گلستان، توسط اداره كل حفاظت محيط زيست استان گلستان اداره مي شود، دچار حريق شد، اظهار داشت: در پي وقوع اين آتش سوزي نيروهاي عملياتي خراسان شمالي به عنوان استان معين زودتر از نيروهاي استان گلستان به محل رسيده و نسبت به اطفاي حريق اقدام كردند.

وي با بيان اين كه در اين عمليات گروه هايي از محيط زيست، هلال احمر، بسيج، منابع طبيعي، نيروهاي مردمي روستاهاي اطراف و راه و ترابري استان خراسان شمالي حضور داشتند، افزود: اين گروه ها با همكاري گروه هاي استان گلستان، پس از تلاش فراوان سرانجام اواخر شب گذشته موفق به مهار اين آتش سوزي شدند.

به گفته عوض زاده علت اين آتش سوزي سهل انگاري هاي انساني تشخيص داده شده و به دليل اين كه منطقه در اين هنگام از سال داراي علفزارهاي تقريبا خشكي بود؛ وسعت آتش سوزي گسترده شد.

اين مسئول اظهار داشت: هم اكنون و پس از مهار آتش نيز گروه هايي به منظور ممانعت از شعله ور شدن دوباره آتش در منطقه مستقر شده اند.

وي با اشاره به اين كه روز گذشته برای مهار این آتش سوزی مهیب در غرب خراسان شمالی تقاضای بالگرد شده بود، عنوان كرد: با توجه به گستردگي پارك ملي گلستان، لازم است براي تسريع در مقابله با حوادث در اين منطقه، نسبت به استقرار بالگرد امداد هوايي در محدوده پارك اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پارك ملي گلستان با حدود ۹۰۰ كيلومتر مربع مساحت و دارا بودن هزار و ۳۵۰ گونه گياهي و ۳۰۲ گونه جانوري، در شرق استان گلستان و غرب خراسان شمالي؛ قديمي‌ترين پارك ملي ثبت شده در كشور و پناهگاهي كم‌نظير براي حيات‌ وحش منطقه است كه در قالب مدیریت یکپارچه جنگل گلستان، توسط استان گلستان اداره مي شود.

 

کد خبر 2138672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha