۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹

فرماندار مانه و سملقان؛

راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات كشاوزی در مانه و سملقان ضروری است

راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات كشاوزی در مانه و سملقان ضروری است

مانه و سملقان- فرماندار شهرستان مانه و سملقان، راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات كشاورزی در این شهرستان را ضروری خواند و بر توجه به آن تاکید کرد.

غلامرضا عوض زاده در گفتگو با خبرنگار مهرافزود: شهرستان مانه و سملقان که در مسیر جاده آسیایی شمال به شرق کشور واقع شده، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی برای ایفای نقش موثر در روند ارتقاء توسعه استان برخوردار است.

وی گفت: این شهرستان با وجود منابع آبی مناسب و زمین های کشاورزی مستعد به عنوان اصلی ترین قطب کشاورزی استان همه ساله حجم انبوهی از محصولات کشاورزی و باغی را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌دارد.

عوض زاده اظهار داشت: همچنین با توجه به آماده سازی زیر ساخت‌های توسعه صنعتی در شهرک‌های صنعتی شهرستان مانه وسملقان، پتانسیل خوبی برای فعالیت واحدهای صنعتی در شهرستان به وجود آمده و می طلبد که سرمایه گذاران و فعالان حوزه صنعت به خصوص در بخش صنایع تبدیلی ورود جدی‌تری در زمینه راه‌اندازی صنایع وابسته به محصولات کشاورزی در این شهرستان داشته باشند.

فرماندار مانه و سملقان افزود: از سوی دیگر همدلی و همزبانی مردم با مسئولان در عرصه های مختلف، تلاش هرچه بیشتری را برای افزایش سطح رفاه مردم و خدمات رسانی مطلوب تر توسط مدیران دستگاههای اجرایی فراهم كرده است.

وی اضافه كرد: تلاش می كنیم تا با همراهی و همکاری مردم جهش قابل ملاحظه ای را در شهرستان مانه و سملقان در عرصه های اقتصادی و عمرانی و ... به وجود آوریم.

عوض زاده با بیان اینكه اقدامات خوبی در سفر كاروان تدبیر و امید به این شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: مهمترین دستاورد سفر هیات دولت به استان برای شهرستان مانه و سملقان اختصاص اعتبار بسیار مناسب برای تکمیل پروژه دوبانده جاده مواصلاتی بجنورد- آشخانه - جنگل گلستان است که به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان مطرح است.

وی افزود: همچنین قول مساعد نماینده هیات دولت برای همکاری در تکمیل پروژه اصلاح ورودی شهر آشخانه نیز از دستاوردهای سفر برای این شهرستان است.

فرماندار مانه و سملقان گفت: از سوی دیگر اختصاص اعتبار برای پروژه آبرسانی به شهر آشخانه، اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه های آبرسانی مجتمع‌های امام رضا(ع) کالیمانی، روستاهای پایین دست سد شیرین دره و ...، تبدیل مدارس خشتی و گلی موجود در شهرستان، اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه های راه های روستایی در حوزه شهرستان، اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه های تبدیل سیستم آبیاری اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار و ... دهها عنوان مصوبه دیگر از مهمترین دستاوردهای سفر هیات دولت برای شهرستان مانه و سملقان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان مانه و سملقان با جمعیتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر، در ۶۰ کیلومتری غرب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قراردارد.

کد خبر 2926445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha