۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۸

عوض زاده:

مانور زلزله فرضی در راستای آمادگی و ارتقاء توان امداد رسانی برگزار شد

مانور زلزله فرضی در راستای آمادگی و ارتقاء توان امداد رسانی برگزار شد

فاروج - خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: مانور زلزله فرضی شش ریشتری در شهرستان فاروج در راستای ارتقاء توان دستگاههای امداد رسانی برگزار شد.

غلامرضا عوض زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با اجرای این مانور، کلیه دستگاه‌های امداد رسان با اطلاع از وقوع زلزله به حال آماده باش درآمده و با کلیه امکانات و تجهیزات امداد رسانی به محل وقوع زلزله اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه این مانور در راستای ارزیابی از کلیه دستگاههای امداد رسان در انجام ماموریت های ذاتی آنان و به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی برگزار شده است اظهار داشت: آواربرداری، انتقال مصدومان و کشته شدگان زلزله فرضی، انجام تشریفات خاکسپاری و سایر اقدامات مورد نیاز در اینگونه حوادث از برنامه های اجرایی این مانور فرضی است.

عوض‌زاده با اشاره به اینکه خراسان شمالی از استانهای زلزله خیز کشور محسوب و بر روی گسل زلزله قرار دارد افزود: وی وجود گسل های فعال زلزله در این استان و وقوع احتمالی زلزله هایی با شدت بالا،  می طلبد تا با برگزاری چنین مانورهایی، ضمن ایجاد آمادگی دائمی، توان دستگاههای امدادی را افزایش دهیم.

عوض زاده تصریح کرد: در این مانور تلاش شد تا علاوه بر امکانات فنی و مهندسی و تجهیزات امداد رسانی ، از یک فروند بالگرد و همچین سگ های زنده یاب نیز استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این مانور صبح سه شنبه، همزمان با چهارمین روز از هفته کاهش بلایای طبیعی که به نام روز مدیریت بحران نامگذاری شده  در حوالی روستای آق‌باغ بخش خبوشان فاروج با حضور شماری از مسئولان استان برگزار شد.

گفتنی است: 20 تا 26 مهر به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گذاری شده است.

کد خبر 2156218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha