۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲

فرماندار مانه و سملقان:

توسعه نشاط اجتماعی از برنامه های مهم دولت تدبير و اميد است

توسعه نشاط اجتماعی از برنامه های مهم دولت تدبير و اميد است

مانه و سملقان- فرماندار مانه و سملقان گفت: يكي از برنامه هاي مهم دولت تدبير و اميد توسعه نشاط اجتماعی از طريق گسترش حضور عمومی مردم در تمامی عرصه ها است.

غلامرضا عوض زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: راهبرد اساسی دولت تدبیر و امید افزایش مشارکت مردم در امر اداره امور کشور و همچنین توسعه نشاط اجتماعی از طریق گسترش حضور عمومی در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... است.

وی گفت: در این راستا حمایت و ساماندهی حضور مردم از طریق احزاب، سمن ها، انجمن ها و ... در دستور کار دولت به خصوص وزارت کشور قرار گرفته است.

این مسئول اظهار داشت: در شهرستان مانه و سملقان نیز این روش اصولی سرلوحه کار قرار گرفته و از هرگونه مشارکت و حضور آحاد و اقشار مردم در عرصه های مختلف در چارچوب قانون و ضوابط  حمایت می شود.

عوض زاده گفت: با توجه به مراجعات متعدد متقاضیان ثبت و راه اندازی سازمانهای مردم نهاد روند اجرایی خوبی برای افزایش سطح مشارکت مردم در امور فرهنگی و اجتماعی از طریق آنها ایجاد شده و فرمانداری شهرستان مانه و سملقان نیز حمایت همه جانبه ای را در همه مراحل از قبیل ثبت، همکاری در اجرای برنامه ها و ... انجام می دهد.

به گفته وی بر این اساس مشارکت در توسعه سیاسی و نشاط اجتماعی از طریق فعالیت انجمن ها و احزاب سیاسی در دستور کار فرمانداری شهرستان مانه و سملقان بوده و در صورت مراجعه همکاری همه جانبه ای با متقاضیان صورت خواهد گرفت.

فرماندار مانه و سملقان تاكید كرد: این همکاری و حمایت همه جانبه قطعا نافی نظارت بر اقدامات و تطبیق فعالیت گروه های دارای مجوز با آیین نامه ها نخواهد بود چرا که حرکت در چارچوب قوانین ضامن دوام و قوام فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... در سطح جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات فرمانداری این شهرستان در راستای بروز استعدادهای قشر زنان در جامعه اظهار داشت: بانوان در ایران اسلامی و بالطبع در استان خراسان شمالی و شهرستان مانه و سملقان براساس منویات مقام معظم رهبری از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار بوده و زمینه فعالیت برای آنان در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هنری و ... بر اساس قانون فراهم است.

عوض زاده اظهار داشت: تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان مانه و سملقان نیز در این راستا فراهم سازی زیرساخت های لازم برای توانمندسازی بانوان از طریق ارائه آموزش های مناسب در عرصه های مورد نیاز آنان است.

وی گفت: همچنین تلاش می شود که از یک سو ضمن حفظ جایگاه والا و حرمت آنها به عنوان سرمایه های آینده ساز جامعه از توانمندی های آنها به عنوان نیمی از جمعیت مولد و آماده به کار استفاده بهینه صورت بگیرد.

فرماندار مانه و سملقان افزود: در این زمینه شاهد حضور گسترده بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... در سطح شهرستان هستیم و تلاش می كنیم با اتخاذ تصمیمات مناسب از طریق مشاورین امور بانوان و کارگروه بانوان و خانواده، عرصه برای انجام فعالیت های مختلف توسط بانوان جامعه بیش از پیش مهیا شود.

کد خبر 2921963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha