۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸

فرماندار مانه و سملقان:

۸۰ درصد جمعیت مانه و سملقان به کشاورزی اشتغال دارند

۸۰ درصد جمعیت مانه و سملقان به کشاورزی اشتغال دارند

مانه و سملقان- فرماندار مانه و سملقان با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند از مسؤولان استان خواست تا به رفع موانع کشاورزی در شهرستان مانه و سملقان توجه ویژه ای داشته باشند.

غلامرضا عوض زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، خدمت صادقانه به مردم روستاها را لذت بخش دانست و افزود: مردم روستاها حاميان صادق نظام اسلامي و قشر تاثير گذار در توسعه، عمران و آباداني کل کشور هستند.

وي گفت: براساس سياست هاي دولت تدبير و اميد تلاش مجموعه كارگزاران شهرستان مانه و سملقان در حوزه روستايي، گسترش و فراهم سازي امكانات پيشرفت، عمران و آباداني در مناطق كمتر توسعه يافته است.

عوض زاده اظهار داشت: با توجه به جمعيت ساكن در روستاهاي بخش مانه شهرستان مانه و سملقان، اين بخش وسعت بيشتري نسبت به سایر بخش های استان دارد كه در حوزه كشاورزي نيز بسيار مستعد و توانمند است.

فرماندار مانه و سملقان با اشاره به جمعيت شاغل در اين شهرستان افزود: ۸۰ درصد جمعيت شهرستان مانه و سملقان در بخش كشاورزي فعاليت دارند.

وي تصريح كرد: از اين جهت مسئولين خراسان شمالي بايد به آسيب شناسي و رفع موانع موجود در حوزه كشاورزي اين شهرستان توجه بیشتری داشته باشند تا بتوان در بخش تامين موادغذايي به خودكفايي رسيد.

عوض زاده همچنين با اشاره به انجام اقدامات موثر در اين شهرستان در سفر مقام معظم رهبري و كاروان تدبير و اميد به استان افزود: خوشبختانه از محل منابع اعتباري مقام معظم رهبري در سفر به خراسان شمالي حدود ۴۰ روستای این شهرستان در طرح گازرساني قرار گرفتند كه در حال حاضر عملیات گازرسانی به این روستاها به طور میانگین ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

به گفته وي تا پايان سال ۹۵ تمامي روستاهاي شهرستان مانه و سملقان از نعمت گاز بهره مند مي شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می شود.

این شهرستان با مساحت شش هزار و ۵۳ کیلومترمربع دارای سه شهر، سه بخش، شش دهستان و ۱۴۶ پارچه آبادی است و جمعیت این شهرستان نیز بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰، ۱۰۳ هزار و ۹۴۴ نفر ذکر شده که ۷۴ هزار و ۳۱۵  نفر آنان در مناطق روستایی و ۲۸ هزار و ۴۴ نفر نیز در سه منطقه شهری سکونت دارند.

کد خبر 2932327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha