۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹

با حضور ۱۵۸ هزار دانش آموز در مدارس؛

زنگ بازگشایی مدارس خراسان شمالی نواخته شد

زنگ بازگشایی مدارس خراسان شمالی نواخته شد

بجنورد- همزمان با آغاز سال تحصیلی، زنگ شروع سال تحصیلی جدید با حضور بیش از ۱۵۸ هزار دانش آموز خراسان شمالی در افزون بر دو هزار مدرسه این استان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه، اول مهر ماه همزمان با سراسر کشور، زنگ بازگشایی مدارس در خراسان شمالی نیز به صدا درآمد و بیش از ۱۵۸ هزار دانش آموز این استان در دو هزار آموزشگاه تحصیل خود را در سال جدید آغاز کردند.

در این مراسم که صبح امروز با  حضور استاندار خراسان شمالی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، شماری از مسئولان آموزش و پرورش در مدرسه شاهد امام علی(ع) بجنورد برگزار شد، براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به شروع سال تحصیلی افزون بر ۱۵۸ هزار دانش آموز در خراسان شمالی، اظهار کرد: این دانش آموزان در هشت هزار و ۱۰۰ کلاس درس بیش از دو هزار مدرسه روستایی و شهری در مقاطع تحصیلی مختلف تحصیل می کنند.

بازگشایی مدارس در خراسان شمالی

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید در استان با سه جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و بهار تعلیم و تربیت آغازشده است، افزود: روز گذشته جشن شکوفه ها در خراسان شمالی برگزار شد و در قالب آن، افزون بر ۱۶ هزار کلاس اولی راهی مدارس استان شدند که از این تعداد هشت هزار و ۹۳۸ نفر دختر و هشت هزار و ۶۸۹ نفر پسر بودند.

حاتمی از افزایش پنج درصدی دانش آموزان پایه اول در خراسان شمالی خبر داد و گفت: امسال شمار دانش آموزان کلاس اولی استان به نسبت سال گذشته ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری تمام هماهنگی‌ها و تدابیر لازم برای تحصیل دانش آموزان در قالب پروژه مهر صورت گرفت و مدارس برای میزبانی از دانش آموزان آماده سازی شدند.

بازگشایی مدارس در خراسان شمالی

حاتمی با اشاره به اینکه همچنین به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ۴۲ پروژه و فضای آموزشی در استان نیز به بهره برداری رسیدند، اظهار داشت: مدارس احداث‌شده از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، درمجموع ۲۵۰ کلاس درس داشته و برای احداث آنها بر اساس استانداردهای آموزشی افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 2922584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha