۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۱

انتخابات پارلمانی در پرتغال/پیشتازی احزاب راستگرا در نظرسنجی‌ها

انتخابات پارلمانی در پرتغال/پیشتازی احزاب راستگرا در نظرسنجی‌ها

مردم پرتغال در حالی به پای صندوق های رای رفتند که نتیجه آخرین نظرسنجی ها بر پیروزی ائتلاف وابسته به حزب سوسیال دموکرات دلالت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، انتخابات پارلمانی پرتغال در حالی امروز یکشنبه آغاز شد که نظرسنجی های انجام گرفته از پیروزی مجدد حزب حاکم سوسیال دموکرات به رهبری «پدرو پاسوس کوئلو» نخست وزیر فعلی خبر می دهند.

البته، حزب راستگرای کوئلو که سیاست های ریاضتی سفت و سختی را بر پرتغال اعمال کرده است به احتمال زیاد قادر به کسب اکثریت مطلق پارلمانی نیست و نیازمند تشکیل دولت ائتلافی است.

طبق نظرسنجی های انجام گرفته، ائتلاف احزب راستگرا محبوبیتی ۳۸ درصدی در بین رای دهندگان دارد حال آنکه حزب چپ گرای سوسیالیست به رهبری «آنتونیا کوستا» از محبوبیتی ۳۲ درصدی برخوردار است.

با توجه به این ارقام انتظار می رود که سوسیال دموکرات ها بین ۹۹ تا ۱۱۴ کرسی از ۲۳۰ کرسی پارلمان را به خود اختصاص بدهند که تنها دو رقم با حد نصاب ۱۱۶ کرسی لازم برای تشکیل دولت اکثریت فاصله دارد.

در عین حال، کارشناسان معتقدند که هنوز ۱۵ درصد از رای دهندگان از رای نهایی خود اطمینان خاطر ندارند که این می تواند نتیجه انتخابات را تا حدی غیر قابل پیش بینی کند.

کد خبر 2931678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha