۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۷:۵۳

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی:

خراسان شمالی نیازمند دانشکده هنر است

خراسان شمالی نیازمند دانشکده هنر است

بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: باتوجه به جایگاه خوب این استان در حوزه تئاتر، خراسان شمالی نیازمند تاسیس و راه اندازی دانشکده هنر است.

حسین ثابت قدم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خراسان شمالی در حوزه تئاتر و سینما از استعدادهای خوبی برخوردار است که نباید از آن غافل شد.

وی افزود: گرچه اکنون مشکلاتی در حوزه تئاتر استان به خصوص در آموزش هنرمندان استان در رشته های مختلف وجود دارد، اما باید هم موضوع آموزش و هم تاسیس دانشگاه هنر برای ادامه تحصیل علاقمندان به هنر و به ویژه هنر تئاتر، د مورد توجه قرار بگیرد.

ثابت قدم عدم وجود دانشکده هنر در استان را یکی از مشکلات اساسی در حوزه تئاتر عنوان کرد و گفت: باتوجه به جایگاه خوب تئاتر استان در کشور، خراسان شمالی نیازمند دانشکده هنر است.

وی افزود: درخواست راه اندازی دانشکده هنر به مسئولین استان و همچنین در سفر کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی به هیئت دولت پیشنهاد شده، اما متاسفانه تاکنون این درخواست بی نتیجه مانده است.

ثابت قدم اظهار داشت: گروه های نمایشی خراسان شمالی با اجرای بین المللی خود را ثابت کرده‌اند که حرفی برای گفتن دارند.

وی همچنین تصریح کرد: باتوجه به پیشرفت تکنولوژی یادگیری هنر در فضای مجازی کاری آسان است و فعالان عرصه هنر باید در راستای افزایش هنر و توانایی خود از تمام ظرفیت ها از جمله فضای مجازی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: همچنین اقتصادی شدن هنر استان نیز بستگی به میزان تولید آثار باکیفیت از سوی اهالی هنر و هنرمندان دارد.

کد خبر 2933070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha