۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰

به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی؛

۱۴ كتابخانه تخصصی در خراسان شمالی راه اندازی می شود

۱۴ كتابخانه تخصصی در خراسان شمالی راه اندازی می شود

بجنورد- مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی ۱۴ كتابخانه تخصصی با موضوعات مختلف به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

حسین ثابت قدم در گفتگو با خبرنگار مهر، از راه اندازی ۱۴ کتابخانه تخصصی در خراسان شمالی خبر داد و افزود: كتابخانه های تخصصی در استان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ كتابخوانی و دسترسی آسان متقاضیان به كتاب های تخصصی در زمینه های مختلف راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینكه از این تعداد تاكنون دو كتابخانه در مركز استان به بهره برداری رسیده است، افزود: در حال حاضر كتابخانه های تخصصی استان در شهرستان بجنورد راه اندازی می شود و در سال های آینده در دیگر شهرستان ها نیز این کتابخانه بر اساس نیاز سنجی راه اندازی خواهد شد.

ثابت قدم اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اقدام به راه اندازی چنین كتابخانه هایی كرده تا نیاز متقاضیان در زمینه های تحقیق، پژوهش، استفاده از كتاب های تخصصی و ... مرتفع شود.

وی گفت: كتابخانه های تخصصی در موضوعات عفاف و حجاب، مواد مخدر، امر به معروف و نهی از منكر، نهج البلاغه، مهدویت، نماز و ... به صورت مجزا راه اندازی می شوند.

ثابت قدم با اشاره به اینكه مكان راه اندازی این كتابخانه ها در سطح شهر پراكنده است، افزود: در صورت درخواست دانشگاه ها و مراكز علمی نیز تعدادی از این كتابخانه ها در دانشگاه ها راه اندازی می شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هم اكنون كتابخانه تخصصی نهج البلاغه در شهرستان بجنورد و در محل پاساژ میان آبادی واقع در چهار راه مخابرات فعال است.

کد خبر 2931265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha