۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

حمایت ویژه از سرمایه گذاران بخش سینمایی در خراسان شمالی

حمایت ویژه از سرمایه گذاران بخش سینمایی در خراسان شمالی

بجنورد- مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: از سرمایه گذاران به منظور راه اندازی سینما در استان حمایت جدی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ثابت قدم وحید صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ضعف ها و کاستی های موجود در خراسان شمالی در حوزه تئاتر و سینما، اظهار کرد: با توجه به استعدادهای موجود در خراسان شمالی در حوزه فیلمسازی و سینمایی، این استان قابلیت تبدیل شدن به قطب سینمایی كشور را دارد.

وی با اشاره به نبود سینما در خراسان شمالی افزود: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای توجه بیشتر به بحث سینما سالن فرهنگی و هنری گلشن شهرستان بجنورد و نسیم اسفراین را تجهیز كرده و به عنوان سینما استفاده می کند.

ثابت قدم وحید با بیان اینكه در حوزه تاسیس سینما بخش خصوصی باید وارد شود، گفت: دولت در حوزه سینما مجاز به اقدام نیست اما طبق ماده ۹ قانون برنامه پنجم توسعه زمینه را برای ورود سرمایه گذاران حوزه سینما فراهم كرده است.

به گفته این مسئول با ورود سرمایه گذاران به حوزه سینما، دولت ۵۰ درصد هزینه لازم را به صورت بلاعوض در اختیار آنها قرار داده و از این افراد حمایت می كند.

ثابت قدم وحید همچنین با اشاره به اقدامات خراسان شمالی در خصوص راه اندازی سینما و جذب سرمایه گذار در این حوزه نیز گفت: به این منظور شورای عالی سینما در استان راه اندازی شد و در قالب این شورا، استانداری و دستگاه های فرهنگی مربوطه از سرمایه گذاران در راستای راه اندازی سینما در خراسان شمالی حمایت جدی دارند.

این مسئول اظهار داشت: این حمایت ها در قالب تامین زمین، پرداخت عوارض، ارائه تسهیلات مناسب، تامین سایر امكانات مورد نیاز و ... صورت می گیرد.

وی افزود: اكنون متقاضیان بسیاری برای تاسیس سینما در استان اعلام آمادگی كردند اما تاكنون هیچ كدام به صورت جدی وارد عرصه نشدند.

ثابت قدم وحید با بیان اینكه جوانان خراسان شمالی در حوزه فیلم و سینما استعدادهای خوبی دارند، تصریح كرد: ارائه مباحث آموزشی، برگزاری جشنواره ها به منظور بروز استعدادهای آنان، حمایت از ساخت فیلم و ... از جمله اقدامات اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در راستای شكوفایی این استعدادها است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در خاتمه افزود: به منظور تاسیس پردیس هنرهای نمایشی و سینمایی در استان اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی برای اختصاص پنج هزار متر زمین در محل گلستان شهر بجنورد اعلام آمادگی كرده است.

کد خبر 2920801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha