۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

قلعه خان درخراسان شمالی میزبان جشنواره تئاتر روستایی کشور می‌شود

قلعه خان درخراسان شمالی میزبان جشنواره تئاتر روستایی کشور می‌شود

بجنورد – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره تئاتر روستایی کشور طی سال آینده در قلعه خان شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، حسین ثابت قدم وحید در برنامه فرهنگی«جشن انقلاب در آبادی» که در روستای قلعه خان برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم سال آینده جشنواره تئاتر روستایی کشور، به میزبانی روستای قلعه خان برگزار شود.

وی با تبریک سی و هفتمین بهار انقلاب، از برگزاری چنین جشنی در این روستا ابراز خرسندی کرد و نقش مردم را در پیروزی و تداوم این انقلاب، تأثیر گذار دانست.

ثابت قدم وحید با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان حتی به روستاهای کشور نیز رسوخ پیدا کرده است، بر حضور اقشار مختلف مردم در انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در راستای مبارزه با دسیسه‌های روز افزون دشمنان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل خوب و قوی روستای قلعه خان، از برگزاری جشنواره تعزیه استانی به میزبانی این روستا خبر داد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حمید ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با صدور پیام تلفنی، از برگزاری این جشنواره در روستای قلعه خان تقدیر و اظهار کرد: همان‌گونه که مردم استان در سفر رهبری حماسه آفریدند، مردم روستای قلعه خان نیز با برگزاری این برنامه فرهنگی، برگ زرینی در کارنامه خود به ثبت رساندند.

بر پایه این خبر، اولین برنامه فرهنگی جشن انقلاب در آبادی، با برگزاری مسابقه طناب کشی، جشنواره غذاهای سنتی، اجرای سرود، مسابقه کشتی با چوخه و کارگاه‌های آموزشی با موضوع اخلاق در خانواده به پایان رسید.

گفتنی است جشن انقلاب در آبادی، به همت کانون فرهنگی و هنری ۱۴ معصوم روستای قلعه خان در محل میدان اصلی این روستا و با اجرای چند برنامه فرهنگی و هنری با حضور مردم و شماری از مسئولان محلی برگزار شد.

 

کد خبر 3042375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha