۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۹:۱۹

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی:

پیکر۴ زائر جانباخته خراسان شمالی امروز وارد کشور می شود

پیکر۴ زائر جانباخته خراسان شمالی امروز وارد کشور می شود

بجنورد- سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به تشییع و تدفین پیکر هفت زائر جانباخته فاجعه منا از این استان در روز گذشته، افزود: امروز نیز پیکر چهار زائر دیگر خراسان شمالی وارد کشور می شود.

محمدباقر قاصری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کشته شدن ۱۵ زائر خراسان شمالی در فاجعه منا، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون پیکر هفت تن وارد کشور شده و دیروز نیز مراسم تشییع و تدفین آنها در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز پیکر چهار زائر دیگر استان که در فاجعه منا جان خود را از دست داده بودند به کشور منتقل می شود، اضافه کرد: امروز پيکر عباسعلي شکري از شيروان، غلامرضا محمودي از اسفراين، علي حسين چشم دهام از فاروج و سيد احمد حسيني از اسفراين به ايران انتقال داده خواهد شد.

قاصری افزود: به دلیل آنکه زمان پرواز هنوز مشخص نیست نمی توان به صورت دقیق اعلام کرد پیکر این جانباختگان چه زمانی وارد استان می شوند.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی گفت: البته امروز پیکر یک زائر دیگر استان که در مکه فوت کرده و فوت او به فاجعه منا ارتباطی ندارد نیز وارد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا طاهری فرزند حسین از روستای چهاربید شهرستان بجنورد، حسین علی عباسی فرزند محمد از روستای ارکان بجنورد، فرامرز غلامی بزآباد فرزند غلامحسین از شیروان و حسین فرخی فرزند ولی از فاروج برخی از زائران فوت شده خراسان شمالی در فاجعه منا هستند.

همچنین غلامرضا محمودی فرزند محمود از اسفراین، محمد باقری فرزند محمد ابراهیم از اسفراین، حسین جعفری فرزند شکرالله از روستای اردغان اسفراین، علی حسین چشم دهام فرزند عزیزالله از فاروج و سیداحمد رحیمی فرزند سیدابوالفضل از اسفراین تعدادی دیگر از جانباختگان این استان در حادثه منا به شمار می روند.

عباسعلی شکری فرزند قربان از شیروان، حسین قلی زاده فرزند جعفرقلی از روستای شیرین دره شهرستان مانه و سملقان، محمدابراهیم باقری فرزند بابامحمد از اسفراین، سیدحسن رحیمی فرزند غلامعلی از روستای توپ چنار مانه و سملقان، حسین کرابی فرزند غلامحسین از اسفراین و سلمان اسدی فرزند اسدالله از شوقان شهرستان جاجرم دیگر زائران جانباخته استان خراسان شمالی در فاجعه منا هستند.

صبح پنجشنبه دوم ماه جاری، همزمان با روز عید سعید قربان و برگزاری مناسک مربوط توسط حجاج در منطقه منا، به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود و مسؤولان برگزاری حج، حادثه مرگباری در رمی جمرات در منا رخ داد که در این حادثه چند هزار نفر از حجاج کشورهای دنیا از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند.

امسال ۶۴ هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، ۴۶۵ زائر در جریان مراسم رمی جمرات بر اثر فاجعه ای که بر اثر ضعف مدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی روی داد به لقاءالله پیوستند.

در موعد حج تمتع سال جاری از استان ۹۱۸ هزار نفری خراسان شمالی نیز ۶۲۰ زائر شامل  ۲۸۷ نفر مرد و ۳۳۳ نفر زن عازم سفر معنوی حج شده بودند که ۱۵ تن از آنها در فاجعه دردناک منا جان باختند.

 

کد خبر 2933133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha