۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۶

بیستم مهرماه در ورزشگاه آزادی؛

افراد دارای معلولیت در روز ملی پارالمپیک گرد هم جمع می‌شوند

 افراد دارای معلولیت در روز ملی پارالمپیک گرد هم جمع می‌شوند

مجموعه ورزشی آزادی تهران بیستم مهر ماه شاهد گردهمایی بزرگ افراد دارای معلولیتی خواهد بود که برای سپری کردن روزی شاد و سراسر نشاط، در بزرگ ترین مجموعه ورزشی تهران گرد هم می آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، این گردهمایی به صورت همزمان در استان های سراسر کشور نیز برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود همانند سال‌های گذشته جمعیتی بالغ بر سی هزار نفر در این مراسم عظیم شرکت کنند.

مراسم روز ملی پارالمپیک برای اولین بار در ایران و سال ۸۳ در حجمی کوچک تر از آنچه امروز برگزار می شود، انجام شد و هدف از نامگذاری یک روز در سال به نام روز ملی پارالمپیک، دعوت افراد دارای معلولیت به فعالیت های ورزشی، توسعه ورزش همگانی و نیز تشویق کشورهای دیگر برای برگزاری مراسمی این چنین برای معلولان پیش بینی شده است.

برگزاری این مراسم در راستای اهداف جنبش بزرگ پارالمپیک است و تلاش می کند همزمان با تشویق افراد دارای معلولیت به ورزش همگانی و ایجاد روحیه ای شاد در آنها، ورزش حرفه ای و قهرمانی را نیز حمایت کند و این اقدام از طریق استعدادیابی و جذب نفرات مستعد به رشته های مختلف صورت می گیرد و باید گفت امروزه بسیاری از ملی پوشان تیم های ورزشی معلولان، از افرادی هستند که در برنامه هایی نظیر روز ملی پارالمپیک استعدادیابی و شناسایی شده اند.

پیشنهاد اختصاص یک روز از سال به نام روز ملی پارالمپیک پیشنهادی بود که برای اولین بار از سوی ایران مطرح شده و امروزه شاهد این هستیم که کشورهایی نظیر انگلستان و برزیل نیز در اقدامی مشابه، مراسمی بزرگ را برای ورزشکاران دارای معلولیت خود برگزار می کنند و ایران درصدد است که این روز را به صورت جهانی به ثبت برساند.

امسال نیز مراسم روز ملی پارالمپیک بیستم مهر ماه در مجموعه ورزشی آزادی تهران و با حضور هشت هزار نفر از افراد دارای معلولیت و خانواده های آنها برگزار می شود و برنامه های متنوعی چون اجرای نمادین رشته های مختلف ورزشی جانبازان و معلولان، جنگ های شاد و مفرح برای کودکان و برنامه هایی از این دست برای این روز پیش بینی شده است.

در برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک اکثر وزارتخانه ها و سازمان ها به نوعی درگیر هستند و تنها شکل همکاری آنها متفاوت است؛ بدین صورت که بعضی از آنها این مراسم را به صورت کوچک تر برای زیرمجموعه متبوع خود برگزار می کنند، مانند سازمان آموزش و پرورش استثنایی که به مناسبت این روز در مدارس استثنایی برنامه هایی اجرا می کند و باقی دستگاه‌ها و سازمان ها نیز بر اساس ماموریت خود در برگزاری این روز با کمیته ملی پارالمپیک همکاری می کنند که می توان از وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش، سازمان بهزیستی و شهرداری نام برد.

کد خبر 2933546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha