۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۹:۱۳

در ماه محرم؛

۹۰۰ مبلغ به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند

۹۰۰ مبلغ به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در ماه محرم امسال بیش از ۹۰۰ روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با هدف برگزاری هر چه بهتر مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع)، همزمان با ماه محرم سال جاری بیش از ۹۰۰ روحانی مبلغ و مبلغه به به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه روحانیان مزبور از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز روحانیان و طلاب مدارس علمیه بومی استان به مساجد و هیئات مذهبی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اعزام می شوند، اضافه کرد: این روحانیان هدایت و مدیریت برنامه های عزاداری ماه محرم را در مساجد و هیئات مذهبی بر عهده دارند.

حجت الاسلام خادمی افزود: همچنین برگزاری کلاس های قرآن، احکام، پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی، دوره های تفسیر قرآن و ... از دیگر فعالیت های روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان در ماه محرم امسال محسوب می شوند.

وی اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، راه اندازی ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، حلقه های بصیرتی و معرفتی برای اعضای هیأت های مذهبی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت با شرکت عزاداران حسینی در مساجد و برپایی نمایشگاه حسینی، توزیع بسته های فرهنگی در بین اعضای هیئات و ... را از دیگر اقدامات نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ماه محرم امسال برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ماه محرم امسال برنامه های عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در هزار و ۶۸ هیأت مذهبی و ۹۶۹ باب مسجد با همکاری بیش از ۸۰۰ مداح اهل بیت(ع) در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 2937563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha