۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۹:۵۴

رویترز خبر داد؛

استقبال دموکرات های آمریکا از حضور «بایدن» در رقابت ریاست جمهوری

استقبال دموکرات های آمریکا از حضور «بایدن» در رقابت ریاست جمهوری

اولین مناظره انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا در حالی آغاز می شود که یکی از شاخص ترین چهره های این حزب همچنان برای ورود به گود رقابت های ریاست جمهوری مردد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری «رویترز» و مؤسسه «ایپسوس» صورت گرفت، نشان می دهد که نیمی از دموکرات های آمریکا خواستار حضور «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ هستند.

نتیجه این نظرسنجی در حالی اعلام می شود که بایدن هنوز حضور خود در رقابت ریاست جمهوری آمریکا را قطعی نکرده اما برخی منابع خبری از افزایش تمایل وی برای اتخاذ چنین تصمیمی سخن گفته اند.

گمانه زنی ها به سمت این موضوع پیش می رود که حضور بایدن در گود انتخاباتی آمریکا بازار رقابت را گرمتر کرده و به نقطه چالشی برای «هیلاری کلینتون» مطرح ترین گزینه دموکرات ها بدل خواهد شد.

جالب آنکه امروز سه شنبه نخستین مناظره کاندیداهای دموکرات در شهر «لاس وگاس» ایالت نوادا برگزار خواهد شد. با این حال برخلاف انتظار برخی از خبرگزاری ها نظیر «سی ان ان» که اعلام نامزدی رسمی بایدن را در این روز بسیار محتمل دانسته بود، هیچ نشانه ای دال بر صحت این ادعا وجود ندارد.

البته، اگرچه بایدن در این مناظره تلویزیونی حضور نخواهد داشت، ۴۸ درصد از دموکرات های شرکت کننده در نظرسنجی از اعلام نامزدی وی حمایت کرده و تنها ۳۰ درصد گفته اند تمایلی به حضور وی در عرصه رقابت ریاست جمهوری ندارند.

از سوی دیگر، تمایل دموکرات ها برای حضور بایدن در انتخابات سال ۲۰۱۶ را نمی توان به حساب رای مثبت آنها به بایدن گذاشت چرا که هنوز ۴۶ درصد از دموکرات ها می گویند که انتخاب نهایی آنها هیلاری است و بایدن با احتساب ۱۷ درصد از آراء مساعد، تازه در جایگاه سوم و بعد از «برنی ساندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت قرار می گیرد.

بنابراین می توان گفت که رای دهندگان دموکرات حضور بایدن را برای گرم کردن رقابت های انتخاباتی می پذیرند اما هنوز از آمادگی کافی برای رای دادن به وی برخوردار نیستند.

با این حال، با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی ثبت نام برای حضور در رقابت های انتخاباتی که در برخی از ایالت های آمریکا برابر با اوایل ماه میلادی نوامبر امسال (۲۰۱۵) است، بایدن باید هرچه زودتر تصمیم نهایی خود را اعلام  کند یا ریسک خروج از گردونه انتخاباتی برخی از ایالت ها را بپذیرد.

کد خبر 2939411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha