۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۸:۴۷

همزمان با نخستین روز ماه محرم برگزار می شود؛

تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در هفت امامزاده شاخص خراسان شمالی

تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در هفت امامزاده شاخص خراسان شمالی

بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری همایش بزرگ لبیک یا حسین(ع) در هفت امامزاده شاخص این استان همزمن با نخستین روز از ماه محرم خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با نخستین روز ماه محرم، تجمع بزرگ هیئات عزاداری خراسان شمالی و سوگواران حسینی با عنوان لبیک یا حسین(ع) در هفت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این تجمع روز پنج شنبه، بیست و سوم مهر مصادف با اول محرم، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به صورت هماهنگ در امامزاده های شاخص با سخنرانی ائمه جمعه و مداحی مداحان برگزیده استانی و شهرستانی برگزار می شود، افزود: تجمع محوری لبیک یا حسین(ع) در بجنورد، مرکز خراسان شمالی در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام صفری در این مراسم حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد سخنرانی کرده و حسین محراب، مداح اهل بیت(ع) نیز مداحی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تجمع لبیک یا حسین(ع) در شهرستان شیروان در جوار امامزاده حمزه رضا(ع) زیارت با سخنرانی حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان و مداحی هادی اسماعیلی و در اسفراین نیز در حرم مطهر حضرت سیدجعفر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین و مداحی یحیی آبادی برگزار می شود.

حجت الاسلام صفری افزود: مراسم مزبور در شهرستان فاروج در حرم امامزاده سیدجعفر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده و مداحی تاتاری و در شهرستان مانه و سملقان در امامزاده محمد(ع) دلاور با سخنرانی حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه و مداحی مقتدایی برپا می شود.

به گفته وی تجمع لبیک یا حسین در شهرستان گرمه در محل امامزاده فخرالدین(ع) ایور با سخنرانی حجت الاسلام یونسعلی گرمابی و مداحی غلامی و در شهرستان جاجرم نیز در امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست با سخنرانی حجت الاسلام سعیدی و مداحی تقی کارگرمقدم برگزار خواهد شد.

کد خبر 2940347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha