۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۵۶

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی؛

بیشترین مشكل معلولان خراسان شمالی در حوزه درمان است

بیشترین مشكل معلولان خراسان شمالی در حوزه درمان است

بجنورد- مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: معلولان استان با مشكلات زیادی مواجه هستند اما مشكلات حوزه درمان بیش از سایر حوزه ها احساس می شود.

رضا اله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: باید رفع مشكلات معلولان خراسان شمالی در زمینه های مختلف اشتغال، مسكن، درمان و ... بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینكه حدود ۱۶ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی این استان هستند، گفت: معلولیت این افراد شامل معلولیت‌های جسمی، حركتی، ذهنی، بینایی، اعصاب و روان، ناشنوا، گفتاری و ضایعه نخاعی است.

اله وردی افزود: اشتغال یكی از مشكلات اساسی معلولان این استان است و متاسفانه دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی سهم سه درصدی استخدام معلولین در دستگاه‌ها را مورد بی توجهی قرار می‌دهند.

وی اظهار كرد: نبود ضامن برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی یكی دیگر از مشكلات معلولان است و در این حالت وام آنها برگشت و یا پنج سال برای دریافت وام در نوبت قرار می گیرند.

اله وردی با بیان اینكه مناسب سازی اماكن تاكنون تا حدودی به خوبی انجام شده است، گفت: اما مناسب سازی‌های صورت گرفته ایده آل سازمان بهزیستی و خدمات آن نیست.

وی افزود: به رغم اینكه مكاتباتی به منظور مناسب سازی عابربانك‌ها برای رفاه حال معلولین داشتیم اما متاسفانه در این راستا اقدامات مناسبی انجام نشده است.

اله وردی اظهار كرد: در حوزه رفع مشكلات مسكن معلولان نیز اقدامات خوبی با پرداخت تسهیلات از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته همچنین خانواده های دارای دو معلول و یا بیشتر به صورت رایگان صاحب خانه می شوند.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینكه معلولان در حوزه های مختلف مشکلات زیادی دارند، تصریح کرد: بیشترین مشكلات این قشر مشکلات درمانی است و متاسفانه با کاهش اعتبارات سازمان بهزیستی، این سازمان در بحث درمان پاسخگوی نیاز معلولان نیست.

وی اظهار امیدواری کرد که با ورود بیشتر خیرین به این بخش بتوان بخشی از مشکلات معلولان در حوزه درمان را رفع کرد.

وی تصریح كرد: معلولان در برخی موقعیت ها توانایی بیشتری نسبت به یك فرد عادی و سالم دارند و بایستی در جامعه به نحوی اطلاع رسانی و آگاه سازی شود كه بجای نگاه ترحمی به معلولان نگاه تكاملی داشته باشند.

کد خبر 2941103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha