۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹

از سوی دامپزشکی خراسان شمالی؛

۱۱۵ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شد

 ۱۱۵ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شد

بجنورد- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۱۵ پرونده تخلف بهداشتی از سوی این اداره کل به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

حمید رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از انجام بیش از ۴۲ هزار بازرسی بهداشتی از واحدهای تولید، نگهداری، حمل، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در نیمه نخست سال جاری و ارجاع ۱۱۵ پرونده تخلف به مراجع قضایی خبر داد.

وی افزود: بازرسان دامپزشکی استان طی شش ماه نخست امسال با انجام ۴۲ هزار و ۵۸۹ فقره بازدید از مراکز یادشده در مجموع ۵۹ هزار و ۷۹۸ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی را ضبط کردند که بیش از ۵۴ تن از این محموله ها به دلیل غیرقابل مصرف بودن، به طریقه بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد و برای باقی آن ها نیز پس از انجام آزمایشات تخصصی لازم، مجوز مصرف مشروط در واحدهای تولید خوراک دام و طیور و سایر مراکز مرتبط صادر شد.

رمضانی اضافه کرد: در این مدت همچنین با حکم قضایی، دو مرکز عرضه متخلف نیز پلمب و بیش از ۲۳۶ میلیون ريال هم جریمه نقدی برای متخلفان تعیین شد.

وی افزود: در نیمه نخست امسال ناظران و بازرسان دامپزشکی استان بر ذبح شرعی و بهداشتی ۵۴ هزار و ۷۲۱ رأس دام در کشتارگاه های دام نظارت کردند. وی افزود: در همین مدت بر کشتار بیش از دو و نیم میلیون قطعه طیور هم در دو کشتارگاه صنعتی طیور استان نظارت بهداشتی و شرعی لازم اعمال شد.

رمضانی وزن گوشت قرمز و سفید استحصالی از دام و طیور کشتارشده طی این مدت در کشتارگاه های استان را نیز به ترتیب هزار و ۹۱۲ و پنج هزار و ۸۸۸ تن عنوان کرد.

وی یادآور شد: سامانه چهاررقمی ۱۵۱۲ دامپزشکی استان در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های عموم شهروندان از تخلفات بهداشتی در مراکز تولید و عرضه فرآوره های خام دامی است.

کد خبر 2942522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha