۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی:

خراسان شمالی به قطب نمایشگاهی بخش کشاورزی تبدیل شود

خراسان شمالی به قطب نمایشگاهی بخش کشاورزی تبدیل شود

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: باتوجه به ظرفیت های موجود در حوزه کشاورزی، این استان باید به قطب نمایشگاهی بخش کشاورزی تبدیل شود.

حسن نامجو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خراسان شمالی از استانهایی است که در بخش کشاورزی بسیار مستعد است و به همین دلیل این استان می تواند با برگزاری نمایشگاه های مختلف بخش کشاورزی، به قطب نمایشگاهی برای معرفی ظرفیت های کشاورزی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه ها با حضور شرکت های تولیدکننده ای که محصولات خود را براساس سیستم های نوین و به روز تولید می کنند، می تواند انگیزه مهمی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان استان شود.

نامجو افزود: بسیاری از کشاورزان استان هنوز به صورت سنتی به شغل کشاورزی مشغولند، که بایستی با برنامه ریزی های لازم آموزش های نوین به کشاورزان با توجه و سرعت بیشتری داده شود.

به گفته وی استفاده از سیستم های نوین کشاورزی سبب افزایش راندمان کاری نیز می شود.

نامجور اظهار کرد: تبدیل این استان به قطب نمایشگاهی بخش کشاورزی، می تواند در افزایش دانش فنی نوین کشاورزان نیز موثر واقع شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی خراسان شمالی تصریح کرد: هم اکنون مشکلاتی متوجه کشاورزان استان است که با رفع مشکلات این قشر، به طور حتم بخش کشاورزی خراسان شمالی بیش از این توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با داشتن هشت شهرستان و ۹۱۷ هزار نفر جمعیت و داشتن ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از استانهای مستعد در حوزه کشاورزی محسوب می شود.

سالانه در این استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول باغی، زراعی و دامی تولید می شود.

کد خبر 2955992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha