۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵

در هفته دولت؛

۷ پروژه كشاورزی در شیروان به بهره برداری رسید

۷ پروژه كشاورزی در شیروان به بهره برداری رسید

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته دولت هفت پروژه بخش كشاورزی در شهرستان شیروان به بهره برداری رسید.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در هفته دولت استخر پرورش ماهی ۳۷ تنی، مرغداری در قفس ۴۰ هزار قطعه، پرورش گاو شیری ۱۰۰ راسی و احداث باغ سیب پا کوتاه ۱۰۸ هکتاری شهرستان شیروان به بهره برداری رسید.

وی گفت: آبیاری تحت فشار بارانی و قطره ای ۷۴ هکتار، کانال کدو کانلو به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین ساخت جاده بین مزارع مشهد طرقی به منظور تسهیل در تردد ماشین آلات کشاورزی از دیگر طرح هایی است که طی این هفته افتتاح شد.

یوسفی اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار مجریان طرح ها قرار گرفته است.

وی تصریح كرد: به مناسبت هفته دولت ۸۲ پروژه طرح در بخش کشاورزی، دامی، صنعتی، خدماتی، عشایر، منابع طبیعی و ترویج و تحقیقات به بهره برداری می رسد.

یوسفی افزود: از این تعداد، ۴۶ مورد مربوط به آب و خاک، ۱۰ مورد در بخش تولیدات دامی، ۱۰ طرح در بخش منابع طبیعی است.

وی گفت: همچنین ۹ طرح در حوزه عشایر، سه طرح در بخش ترویج و تحقیقات و مابقی نیز در بخش شیلات، صنایع کشاورزی، تولیدات گیاهی و سایر بخش‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی است که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و ۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی دارد.

کد خبر 2899064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha