۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶

شرکت‌های بازی‌سازی برای دانش‌بنیان شدن ثبت‌نام کنند

شرکت‌های بازی‌سازی برای دانش‌بنیان شدن ثبت‌نام کنند

براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امضا شده، شرکت‌های بازی‌ساز باید در سایت دانش‌بنیان ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت‌های بازی‌سازی که تقاضای دانش‌بنیان شدن را دارند در گام نخست بایستی به نشانی daneshbonyan.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

همچنین پس از بررسی اولیه و آغاز فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اطلاعات خود را نسبت به شرکت مربوطه و صلاحیت آن برای این ستاد ارسال می‌کند.

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، پیش از این و در گفتگو با خبرنگار مهر از انعقاد تفاهمنامه میان بنیاد و معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری خبر داده و گفته بود: ۱۲ شرکت را معرفی کردیم تا دانش بنیان شوند. برای ۵ شرکت این اتفاق افتاده است. اما دانش‌بنیان شدن نیاز به لیست بیمه و... دارد. قرار است بنیاد ملی بازی‌ها، کارگزار فنی دانش بنیان شدن شرکت‌ها شود.

او همچنین بیان کرد: قبل از سال ۹۳ هیچ شرکت دانش‌بنیانی در زمینه بازی رایانه‌ای وجود نداشت و حالا ۵ شرکت، دانش بنیان هستند.

بر این اساس، شرکت‌های بازی‌سازی می‌توانند در مرحله نخست، در اداره کل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت نام کنند و در هنگام ثبت، هیچ تفاوتی بین شرکت‌ها وجود ندارد.

همچنین شرکت‌های متقاضی پس از تولید کالاها و خدمات دانش بنیان یا ارایه برنامه تولید، بر مبنای آیین نامه مصوب کارگروه، ارزیابی می‌شوند و برای یک مدت محدود می‌توانند از تسهیلات و مزایای قانون استفاده کنند و برای تمدید زمان استفاده از مزایای قانونی، باید دوباره مورد ارزیابی قرار بگیرند.

 بر اساس «آئین‌نامه تشخیص شركت‌ها و موسسات دانش‌بنیان»، شركت‌های متقاضی باید حداقل‌هایی را از محل فروش فناوری، كالا/خدمات دانش‌بنیان و همچنین نیروی انسانی و سابقه بیمه كاركنان داشته باشند و  ثبت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان همانند دیگر  موسسات است.

همچنین شرکت‌های دولتی و مؤسسات ونهادهای عمومی غیر دولتی و نیز شرکت‌ها و مؤسساتی که بیش از نیمی از مالکیت آنها  به شرکت‌های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی تعلق دارد، مشمول حمایت‌های این قانون نیستند و دانش‌بنیان نمی‌شوند.

کد خبر 2960345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha