۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۹:۲۲

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای:

۶ شرکت بازی‌سازی دانش‌بنیان شده‌اند/ امکانات بنیاد محدود است

۶ شرکت بازی‌سازی دانش‌بنیان شده‌اند/ امکانات بنیاد محدود است

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از دانش‌بنیان شدن ۶ شرکت بازی‌سازی خبر داد و افزود: امکانات بنیاد محدود است و ما اطلاعات کمتری از شهرستانی‌ها داریم اما دانش‌بنیان شدن به تهرانی‌ها تعلق ندارد.

حسن کریمی قدوسی در گفتگو با خبرنگار مهر از انعقاد تفاهمنامه میان بنیاد و معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ۱۲ شرکت را معرفی کردیم تا دانش بنیان شوند. تاکنون برای ۶ شرکت این اتفاق افتاده است. اما دانش‌بنیان شدن نیازمند فراهم شدن شرایط و مقدماتی است که از آن میان می‌توان به فهرست بیمه و زمان ثبت شرکت‌ها اشاره کرد. به این معنی که باید شرکت بازی‌سازی مورد نظر، حداقل شش ماه فعالیت و سه یا شش ماه برای سه نفر، بیمه رد کرده باشد.

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به این‌که بنیاد تنها کارگزار دانش‌بنیان شدن شرکت‌های بازی‌سازی است، اشاره و بیان کرد: شرکت‌ها به لحاظ فنی و سخت افزاری باید ویژگی‌ها و شرایط دانش بنیان شدن را داشته باشند و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به خاطر تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری به امضا رسانده، تنها تسهیل‌کننده قوانین عمومی است.

کریمی قدوسی همچنین بیان کرد: قبل از سال ۹۳ هیچ شرکت دانش‌بنیانی در زمینه بازی رایانه‌ای وجود نداشت و حالا ۵ شرکت، دانش بنیان هستند.

وی در پاسخ به این‌که گلایه بازی‌سازان رایانه‌ای این است که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تعداد خاصی از بازی‌سازها حمایت می‌کند و از شهرستانی‌ها بی‌خبر است گفت: امکانات بنیاد محدود است و ما در مراکز استان‌ها، اداره کل نداریم به همین‌خاطر از شرکت‌هایی که در شهرستان فعالیت می‌کنند، اطلاعات کمتری داریم. اما خوب است که این شرکت‌ها به سایت ما مراجعه کنند و در جریان اخبار قرار بگیرند. برای مثال خوب است همه شرکت‌های فعال، دانش‌بنیان شوند.

کد خبر 2962250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha