۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

رسانه‌ها ملاک‌های نماینده اصلح را برای مردم تبیین کنند

رسانه‌ها ملاک‌های نماینده اصلح را برای مردم تبیین کنند

بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: رسانه‌ها باید به منظور آگاهی مردم، شرایط و ملاک‌های نماینده اصلح را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرحیم نوروزیان صبح سه شنبه درنشست با خبرنگاران افزود: امسال با توجه به شرایط و حساسیت‌های کشور، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اظهارکرد: باید مراقب برخی اقدامات بود تا مردم از این دو انتخاب مهم منحرف نشوند.

نوروزیان همچنین با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در برگزاری انتخابات اظهار کرد: رسانه‌ها باید ملاک‌های مناسب انتخاب نمایندگان را برای مردم به خوبی تبیین و تشریح کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات حق هیچگونه دخالتی در برگزاری انتخابات ندارند و دخالت آنها به هرشکلی جرم تلقی می‌شود، اظهار کرد: در صورت مشاهده دخالت مجریان، برخورد قانونی و جدی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

نوروزیان تصریح کرد: مدیرانی که در فرایند برگزاری انتخابات نقشی ندارند می‌توانند در ساعات غیراداری و بدون استفاده از امکانات دولتی وعناوین دولتی در فعالیت‌های انتخاباتی شرکت کنند.

وی تعداد نامزدهای احتمالی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای در استان را حدود ۳۶ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد نامزد احتمالی نمایندگی مجلس در بجنورد حدود ۱۸ نفر است.

نوروزیان با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تصریح کرد: رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری و پایگاه‌های خبری باید تلاش کنندتا مردم حضور گسترده‌تری همانند دوره‌های قبل در انتخابات هفتم اسفند ماه امسال داشته باشند.

وی افزود: به دلیل عدم وجود احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور، رسانه‌ها بار احزاب سیاسی را به دوش می‌کشند.

نوروزیان اظهار داشت: باید برخی کاندیداهای پرخرج، پروعده و تخریب کننده از سوی رسانه‌ها  به مردم معرفی شوند.

وی گفت: روش‌های غلط از جمله تخریب دیگران باید از بین رفته و فضای آرام و سالم برای انتخابات فراهم شود و بر این اساس هزینه‌های کشور نیز کاهش می‌یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: به منظور برگزاری انتخابات اسفندماه امسال حدود ۱۳ هزار نیرو در برگزاری انتخابات امسال در۹۰۰ شعبه اخذ رای فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت انتخابات امسال بحث آموزش در زمینه‌های آشنایی با قوانین، حفاظت و امنیت و آشنایی با سیستم جامع انتخابات مورد توجه ستاد انتخابات استان قرار گرفته است.

نوروزیان اظهار کرد: از ۲۶آذرماه لغایت دوم دی ماه جاری مهلت ثبت نام نامزدهای مجلس خبرگان است و نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز از۲۹بهمن ماه می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند.

در پایان این جلسه از سایت ستاد انتخابات خراسان شمالی نیز رونمایی شد.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و ۹۱۷ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک نماینده دارد.

کد خبر 3000437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha