۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۱

نمایشگاه توانمندی های بانوان روستایی مازندران افتتاح شد

نمایشگاه توانمندی های بانوان روستایی مازندران افتتاح شد

قائم‌شهر - نمایشگاه توانمندی بانوان روستایی مازندران (پارپیرار) با حضور استاندار مازندران در محل نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی بانوان روستایی مازندران با عنوان «پارپیرار»، اظهار داشت: همواره روستاها محل تولید، پویایی، برکت و رونق اقتصادی بوده‌اند.

وی بابیان اینکه مازندران جزو معدود استان‌هایی است که جمعیت شهری و روستایی آن باهم برابرند، گفت: در نقاط دیگر کشور، جمعیت روستایی ۲۷ درصد هر استانی را تشکیل می‌دهد اما در مازندران این عدد به ۴۷ درصد می رسد.

 استاندار مازندران با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاهای استان مازندران زیرساخت کلی نیاز عمومی روستائیان را دارا است می‌توان بر اساس اقتصاد مقاومتی از امکانات و قابلیت‌های روستایی بهره‌های فراوانی را کسب کرد.

فلاح با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان مازندران، عنوان کرد: این نمایشگاه که زنان تولیدات محلی خودشان را عرضه می‌کنند فرصت خوبی است برای معرفی توانایی‌ها و قابلیت‌های زنان و حتی مردانی که برای خودکفایی کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این محصولات قابلیت صادرات دارند و نباید عرضه آن‌ها را به استان، محدود کرد.

استاندار مازندران با تأکید بر صادرات دستاوردهای مردم مازندران به کشورهای همسایه، اظهار داشت: حمایت‌های لازم با تسهیلات و سود کم که بخشی از آن تاکنون اجرایی شده است، می‌تواند بسیاری از مشکلات این افراد را حل کند.

فلاح در خصوص بازار فروش محصولات زنان، بیان کرد: در تلاش هستیم از طریق شهرداری‌ها، مراکزی را در شهرها به فروش محصولات علاقه‌مندان، اختصاص دهیم.

وی در ادامه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: ادارات مختلف می‌توانند آموزش‌های ترویجی و تخصصی را به علاقه‌مندان ارائه کنند تا افراد بر اساس توانایی‌های خود از این آموزش‌ها درزمینهٔ اشتغال، کارآفرینی و توسعه اقتصادی بهره ببرند.

یادآور می‌شود که نمایشگاه پارپیرار به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزار شده و از ۲۴ تا ۲۷ آذر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر دایر است.

کد خبر 3001002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha