۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

صلاحیت ۹۰ نامزد مجلس دهم درخراسان شمالی تایید شد

صلاحیت ۹۰ نامزد مجلس دهم درخراسان شمالی تایید شد

بجنورد - رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: از مجموع نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۹۰ نفرتایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرحیم نوروزیان صبح سه شنبه در نشست خبری افزود: ثبت نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی بدون هیچگونه مشکلی صورت گرفت که ۹۵ نفر دراستان نامزد انتخاباتی شدند.

وی گفت: با تشکیل جلسات از سوی هیئت‌های اجرایی در استان، از مجموع ثبت نام شدگان ۹۰ نفر درخراسان شمالی تایید صلاحیت شدند.

نوروزیان اظهار کرد: رد صلاحیت پنج نامزد انتخاباتی در استان به دلایل سیاسی وامنیتی نبوده است.

وی گفت: فرمانداران به مدت یک روز مهلت دارند تا مراتب رد صلاحیت را به افراد اعلام کنند.

نوروزیان با اشاره به مهلت اعتراض افراد رد صلاحیت شده افزود: این افراد از شانزدهم دیماه به مدت چهار روز فرصت دارند تا شکایات خود را به هیئت نظارت استان اعلام واز تاریخ بیستم دیماه نیزبه مدت هفت روز، مهلت رسیدگی به شکایات تعیین شده است.

به گفته وی از ۲۷ دیماه نیز اسامی قطعی نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارخراسان شمالی در خصوص روند تبلیغات پیش از موعد نیز گفت: استفاده از هرگونه تراکت، بنر، کاروان‌های تبلیغاتی و ... قبل از زمان مقرر تبلیغات ممنوع است ومتخلفان به سه تا ۲۰ روز زندان محکوم می‌شوند.

وی نقش رسانه‌ها در پیشگیری از تبلیغات زودهنگام را مهم دانست و افزود: پیشگیری از تبلیغات زودهنگام موجب جلوگیری از صرف هزینه‌های بی جهت می‌شود.

به گفته نوروزیان مسن‌ترین نامزد انتخاباتی در بجنورد متولد ۱۳۲۹ و جوان ترین نامزد نیز از اسفراین متولد ۱۳۶۴ است همچنین هشت نفراز نامزدهای انتخاباتی سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارند.

وی شمار رای اولی‌ها در خراسان شمالی را ۱۶ هزارنفر اعلام کرد.

نوروزیان افزود: ۱۷ حوزه انتخاباتی برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۱۹ حوزه برای پنجمین مجلس خبرگان رهبری با ۱۳ هزار نیروی درگیر انتخابات، در خراسان شمالی فعال خواهد بود.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها از انتشار مطالبی که موجب دودستگی و اختلاف بین مردم می‌شوند پرهیز کنند تا رغبت مردم برای شرکت درانتخابات افزایش یابد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در خصوص تبلیغات انتخاباتی در فصای مجازی نیز گفت: مردم به اطلاعات فضای مجازی تکیه نکنند و در استان نیز فضاهای مجازی با جدیت و دقت رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۷۲۰ صندوق اخذ رای درنظر گرفته شده است.

نوروزیان در مورد افزایش یک نامزد به آخرین آمار داوطلبان ثبت نام شده این استان، گفت: یکی از داوطلبان در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شهرستان شیروان ثبت نام کرده بود که اشتباها به شیروان چرداول از استان ایلام ارجاع شده بود که در روز ۱۲ دیماه ثبت نام این فرد اصلاح و به شهرستان شیروان احاله و تعداد داوطلبان این شهرستان از ۱۰ نفر به ۱۱ نفر و مجموع داوطلبان مجلس دهم در این استان به ۹۵ نفر افزایش یافت.

کد خبر 3017499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha