مخالفت حیدر العبادی با احداث دیوار امنیتی پیرامون بغداد

مخالفت حیدر العبادی با احداث دیوار امنیتی پیرامون بغداد

نخست وزیر عراق با کشیدن حفاظ امنیتی دور بغداد به منظور مقابله با حملات تروریست های داعش مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، حیدر العبادی نخست وزیر عراق با طرح ارتش این کشور برای کشیدن دیوار بتنی دور بغداد به منظور ممانعت از حملات گروه تروریستی داعش اعلام مخالفت کرد.

حیدر العبادی با اعلام این موضوع تاکید کرد که بغداد پایتخت تمام عراقی هاست و نمی توان با احداث دیوار یا حفاظ آن را جدا کرد یا مانع از ورود دیگر شهروندان به آن شد.

در بیانیه العبادی آمده است که تامین امنیت بغداد از طریق ساماندهی پست های بازرسی و بستن شکاف های امنیتی به این شهر انجام خواهد گرفت و در عین حال رفت و آمد به بغداد که حدود ۴ میلیون نفر جمعیت دارد تسهیل خواهد شد.

لازم به ذکر است که فرماندهی عملیات بغداد روز چهارشنبه گذشته از انجام مقدمات برای احداث حفاظ امنیتی پیرامون بغداد خبر داده ولی به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

در حال حاضر مناطق متعددی از پایتخت عراق با دیوارهای بتنی که از حدود یک دهه پیش نصب شده اند، محصور است. گروه تروریستی داعش که از سال ۲۰۱۴ بر مناطق گسترده ای از عراق در شمال و غرب این کشور سیطره یافته است طی ماه های اخیر مسئولیت چندین حمله تروریستی در بغداد را برعهده گرفته است. تازه ترین این حملات روز ۱۱ ژانویه ۲۰۱۶ در یک مرکز تجاری روی داد که طی آن دستکم ۱۸ نفر کشته شدند.

کد خبر 3043624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha