۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۱۸

استاندار کردستان:

ماندگاری مردم در روستاها با توسعه این مناطق امکان‌پذیر است

ماندگاری مردم در روستاها با توسعه این مناطق امکان‌پذیر است

سنندج- استاندار کردستان ضمن تاکید بر توسعه مناطق روستایی در این استان، گفت: توسعه مناطق روستایی بی شک منجر به ماندگاری روستاییان و ممانعت از مهاجرت آنها به مناطق شهری می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان بخشداری سیروان از توابع شهرستان سنندج ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: گسترش خدماتی هم چون بهداشت و درمان، حمل ونقل و غیره در اقصی نقاط کشور از همان ابتدای انقلاب با فرمان و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: اقدامات وفعالیت هایی که در طول ۳۷ سالی که از عمر بابرکت انقلاب می گذرد، در روستاها انجام شده قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و کاملا شرایط متحول شده است.

وی از مهمترین و تاثیرگذارترین ظرفیت‌های بخش سیروان را کشاورزی و باغداری و جاذبه های گردشگری مناطق روستایی و طبیعی  ذکر کرد و اظهارداشت: باید برای تسریع در روند توسعه این بخش به درستی از این ظرفیت ها استفاده کرد.

استاندر کردستان از مردم این بخش خواست تا با همکاری مدیران و مسئولان اجرایی برای توسعه گردشگری در بخش سیروان تلاش خود را مضاعف کنند و همکاری های خود را با دستگاه های اجرایی ادامه دهند.

زاهدی بیان کرد: با توجه به مشارکت مناسب مردم بخش سیروان در اجرایی طرح های عمرانی و توسعه محور در این راستا دولت نیز تلاش خواهد کرد تا با اعطای تسهیلات مورد نیاز مسیر توسعه بخش را هموار سازد.

استاندار کردستان بیان کرد: مسئولان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی متعهد به خدمت صادقانه به مردم هستند و با تمام توان در راستای توسعه حرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: باید با توسعه مناطق روستایی زمینه را برای ماندگاری مردم در روستاها فراهم کرده تا از مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی  جلوگیری شود.

استاندار کردستان اظهار داشت: دولت مصمم به توسعه همه جانبه کشور است ولی با وجود عزم و اراده جدی در این زمینه متاسفانه با کاهش درآمدهای پیش بینی شده از محل درآمدهای نفتی بسیاری از برنامه ریزی ها در عرصه توسعه و مباحث عمرانی و زیربنایی محقق نشده که امیدواریم در سال آینده و با بهبود وضعیت اقتصادی کشور شاهد تسریع در روند توسعه از جمله در مناطق روستایی باشیم.

زاهدی گفت: در برنامه ششم توسعه، دولت تلاش کرده تا در قالب اعتبارات برنامه توازن منطقه ای وضعیت استان های کمتر برخوردار بهبود یافته که قطعا در صورت تحقق این امر در استان کردستان از جمله در بخش سیروان نیز تحول اساسی صورت خواهد گرفت.

زاهدی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به برگزاری انتخابات در هفتم اسفندماه سالجاری بیان کرد: مردم کردستان همواره در همه  صحنه ها از جمله در عرصه انتخابات حضور فعال داشته اند وحتی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از شروع شدن دوران هشت سال جنگ تحمیلی و با آغاز جنگ داخلی در کردستان با عوامل خودفروش و ضد انقلاب مبارزه کرده و علاقمندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده اند.

وی اظهارداشت: قطعا مردم کردستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همانند گذشته با حضوری گسترده و پرشور خود یکبار دیگر ارادت خود را نسبت به آرمان ها و ارزش های  انقلاب اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.

وی دقت در انتخاب فرد اصلح را بسیار مهم خواند و گفت: کسانی که در مجلس حضور پیدا می کنند مسئولیت وضع قوانین و مقررات را برعهده دارند و بر این اساس باید افرادی کارآمد و توانا به مجلس شورای اسلامی راه یابند تا با وضع قوانین و مقررات هر چه بیشترراه را برای توسعه کشور هموار سازند.

استاندار کردستان گفت: بنابراین وظیفه اصلی نماینده مجلس وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین است که باید به درستی به انجام برسد.

زاهدی عنوان کرد: در این رابطه از نمایندگان انتظار می رود که نسبت به قوانین و مقررات کشور حساسیت داشته باشند و همه قوانین و مقررات را به درستی بررسی کند که در امور اجرایی چه اشکالاتی وجود دارد و نسبت به رفع این نواقص با تصویب قوانین مورد نیاز اقدام کند.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی با همکاری مردم باید شرایط توسعه همه جانبه استان را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: توسعه استان باید با همکاری هم صورت گیرد و همه لازم است تا با استفاده بهینه از امکانات آنرا به فرصتی برای توسعه استان تبدیل کنیم

کد خبر 3044625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha