۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در قم به بهره‌برداری رسید

پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در قم به بهره‌برداری رسید

قم - همزمان با دهه مبارک فجر، پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور در قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم صبح سه‌شنبه در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در قم برگزار شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۳ قم، خطوط انتقال فاضلاب شهر قم، خطوط اصلی فاضلاب شمالی قم، مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب استان قم و مرکز کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان قم از جمله طرح‌هایی بود که افتتاح شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب قم از مدر‌ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور است و در تراز پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌ای فاضلاب دنیا قرار دارد.

تصفیه خانه فاضلاب شماره ۳ قم ظرفیت ۲۵۰ هزار نفر و تصفیه لجن با ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

تولید برق از فاضلاب یکی از ویژگی‌های تصفیه‌خانه فاضلاب قم است.

مرکز پایش و راهبری هوشمند و آنلاین شبکه و تأسیسات آب و فاضلاب قم دیگر پروژه‌ای بود که امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

قم نخستین استان کشور است که این مرکز را در تراز کشورهای توسعه یافته و مطابق با استانداردهای بین‌المللی طراحی و راه‌اندازی کرده است.

همچنین با راه‌اندازی این مرکز تمام شهرهای استان به صورت هوشمند از دور قابل سنجش و کنترل هستند که افتخارات فنی و مهندسی آبفای قم به شمار می‌رود.

کد خبر 3045882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha