۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۳۸

آمریکا تهدید کرد

استفاده از راه حل نظامی جایگزین در صورت شکست مذاکرات صلح سوریه

استفاده از راه حل نظامی جایگزین در صورت شکست مذاکرات صلح سوریه

وزیر امور خارجه آمریکا از استفاده راه حل نظامی جدید و اجرای طرح B در صورت شکست مذاکرات آتش بس در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشینگتن پست، "جان کری"، وزیر امور خارجه ایالات متحده تهدید کرد که در صورت شکست مذاکرات صلح سوریه، آمریکا به دنبال توسل به استفاده از گزینه نظامی جدید و اجرای طرح B است.

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان مصاحبه روز چهارشنبه خود با خبرنگار واشنگتن پست اظهار کرد: امیدواریم مسکو این موضوع را درک کند که رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز، انتقال سیاسی را تضمین کرده و منافع روسیه از زمان شروع مداخله این کشور در جنگ سوریه را تامین خواهد کرد. هر چند که مسکو از ارزیابی صحیح در مورد ادامه فاجعه جنگ در سوریه غافل شده و معتقد است با حمایت خود از رژیم اسد و مداخله نظامی خود، وارد یک بازی برد – برد شده است.

"کری" ادعا کرد: ما در حال آزمایش میزان جدیت روسیه و ایران برای رسیدن به آتش بس در سوریه هستیم و چنانچه این مذاکرات با شکست مواجه شود، آمریکا به دنبال راه حل نظامی جدید برای حل بحران سوریه خواهد بود.

کری همچنین در دفاع از سیاست دولت اوباما در مورد سوریه و در جواب به انتقاد بعضی از سیاستمداران که سیاست های دولت آمریکا را بزدلانه می خوانند از روند مذاکرات برای رسیدن به آتش بس دفاع کرد و گفت: مذاکرات نیاز به پختگی دارد. اگر یکی از طرفین درگیر در مذاکره احساس کند که برنده مذاکرات است، امتیازاتی را درخواست خواهد کرد که با واکنش منفی طرف دیگر که خود را بازنده احساس می کند خواهد شد و این یعنی ادامه قتل عام در سوریه.

گفتنی است تهدید آمریکا برای استفاده از راه حل نظامی جایگزین در سوریه  در صورت شکست مذاکرات درست یک روز پیش از برگزاری اجلاس مونیخ در مورد سوریه که قرار است فردا برگزار شود، صورت می گیرد.

کد خبر 3048536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha