۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۴۰

یک طراح لباس:

هنوز مشکلاتی در مسیر تولید پوشاک ایرانی وجود دارد

هنوز مشکلاتی در مسیر تولید پوشاک ایرانی وجود دارد

مدرس دانشگاه و مدیر گروه رشته طراحی پوشاک در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره مد و لباس فجر درباره محدودیت‌های تولید کالاهایی با ویژگی‌های ایرانی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرانک رمضان عرب، مدرس دانشگاه با اشاره به جایگاه طراحی لباس در جامعه خاطرنشان کرد: در زمینه طراحی لباس شاهد ضعف‌های بسیاری هستیم؛ تمایل تولیدکنندگان به استفاده از ژورنال‌های خارجی و ترغیب مصرف کنندگان به کالاهای خارجی از جمله مواردی است که موجب ورود فرهنگ غرب به پوشاک جامعه ما شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: با گذشت زمان تغییرات بسیاری در صنعت مد و لباس رخ داده است، تولیدات داخلی مطابق با سلیقه مردم گرچه به طور محود اما وارد بازار شد و مورد استقبال قرار گرفت اما هنوز در این زمینه با ضعف‌هایی روبه رو هستیم. چراکه جامعه به سختی می‌تواند ظهور یک پدیده و نو آوری را بپذیرد و برخلاف مسیر مدهای ایرانی حرکت می‌کند و در نتیجه هنوز برای ارائه مدل های ایرانی مشکلاتی گریبان گیر فعالان این صنعت است.

این هنرمند با اشاره به فضای آموزشی در دانشگاه‌ها گفت: در فضای دانشگاه طبعا این رشته جایگاه مورد اعتنایی دارد چراکه به عنوان رشته‌ای طراحی کاربردی و عملیاتی نقش موثری در کارآفرینی و خودکفایی دارد. به همین منظور متقاضیان بسیاری را جذب خود کرده است.

این هنرمند با اشاره به جشنواره های هنری مرتبط با صنعت کیف و کفش و اثربخشی آن ها در کیفیت محصولات طراحی شده و روند تولید آن‌ها افزود: در کنار فضای آموزشی جشنواره هم به هدایت هنرجویان کمک می‌کند. دانشگاه با حضور در جشنواره تلاش دارد با ارائه ایده‌های خلاقانه بر پوشش و فرهنگ جامعه تاثیرات مثبت بگذارد.

این هنرمند در خاتمه گفت: برگزاری جشنواره کمک می‌کند تا طراحان جوان خلاقیت‌های خود را به مردم جامعه معرفی کنند. هم چنین در جهت خلق آثار نوآورانه در زمینه مد و لباس تشویق شوند و با تحول در ایده بازارهای تازه برای محصولات ایجاد کنند.

پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به همت بنیاد فرهنگی اصناف ایران و دبیری منصور حسینی برگزار خواهد شد. علاقمندان برای مشاهده اخبار، رویداد‌ها و فراخوان شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی www.icfg.ir مراجعه کنند.

کد خبر 3051029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha