۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

زخم ناشی از کلنگ وعده های نمایندگان در سبزوار مرهم می خواهد

زخم ناشی از کلنگ وعده های نمایندگان در سبزوار مرهم می خواهد

سبزوار- رئیس شورای روستای الله آباد شهرستان جغتای گفت: از برکات وعده های نمایندگان این شهرستان تنها زخم کلنگ هایی که بر زمین زده اند باقی مانده است.

علی همتی نیا در گفت و گو با مهر بیان کرد: بیش از یک دهه از کلنگ زنی راه روستایی الله آباد توسط نمایندگان سابق مردم از جمله بروغنی و بزرگیان، سیدآبادی، سبحانی و محسنی در مجلس شورای اسلامی می گذرد و این افراد بارها با حضور در این روستا با وعده های مختلف اهالی این منطقه را امیدوار کردند اما در نهایت بعد از رفتن به مجلس مشکلات ما را از یاد بردند.

وی افزود: روستای الله آباد آخرین روستای شهرستان جغتای و مسدود به کوه است این روستا در فاصله  ۲۱ کیلومتری جغتای واقع شده  و از نبود راه آسفالته مناسب و خانه بهداشت رنج می برد.

همتی نیا افزود: تاکنون مکاتبات زیادی با  مسئولان شهرستان، استان و حتی مسئول بهداشت روستایی در وزارت بهداشت انجام شده اما هیچ جوابی دریافت نکردیم.

وی گفت: الله آباد آخرین روستای شهر جغتای است که راه این روستا تا شهر ۲۱ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن آسفالت نشده است و بیش از یک دهه از کلنگ زنی این راه توسط نمایندگان مردم می گذرد.

همتی نیا ادامه داد: عمر این جاده به ۴۰ سال قبل برمی گردد  اوایل این راه توسط اداره راه تیغ زنی می شد اما در حال حاضر این تیغ زنی سالی یکبار انجام می شود رفت و امد در این جاده بسیار سخت است. 

کمبود امکانات بهداشتی و درمانی

رئیس شورای روستای الله آباد شهرستان جغتای اظهار کرد: خرابی و وضعیت نامناسب راه این روستا سبب شده تا علاوه بر بروز تصادفات و سوانح جاده ای امسال شاهد فوت ۱۰ زن باردار یا نوزاد در این مسیر قبل از رسیدن به بیمارستان باشیم.

وی نبود خانه بهداشت ،نیروی بهورز و پزشک را از مهمترین علل فوت این زنان باردار بیان کرد و گفت: روستایی با دو هزار نفر جمعیت فاقد خانه بهداشت است.

وی ادامه داد: با همت اهالی اتاقی برای استقرار بهورز و دکتر پیش بینی شد اما روستای الله آباد فاقد بهورز است و پزشک نیز هر دو ماه یکبار از منطقه سرکشی دارد.

وی افزود: طبق استاندارد کشوری زمان  رسیدن بر بالین بیمار ۷ دقیقه است اما این زمان برای اورژانس ۱۱۵  جغتای به بیش از یک ساعت می سد.

وی تاکید کرد: بارها اتفاق افتاده که  بیماران قلبی تا رسیدن اورژانس ۱۱۵ به روستا  فوت شده اند.

حقوق کارگران روستایی پایمال می شود

رئیس شورای روستای الله آباد در بخش دیگر صحبت هایش گفت: هشت سال قبل با رایزنی های مختلف ۳۰۰ هکتار از اراضی این منطقه در اختیار کارخانه سیمان قرار گرفت این کارخانه که در دو کیلومتری روستا قرار دارد در ابتدای امر قرار بود علاوه بر آسفالت راه از محل دو درصد عوارض جوانان روستا را مشغول به کار سازد.

وی افزود: با راه اندازی کارخانه با وجود نیروهای تحصیل کرده و متخصص در روستای الله آباد اما تنها مشاغل نگهبانی و خدماتی به جوانان روستا به ارث رسید.

همتی نیا ادامه داد: کارگران شاغل هر ۵ ماه یک باردرصد ناچیزی از حقوق برخوردارمی شوند و هر نوع اعتراض ان ها منجر به اخراج خواهد شد.

وی ادامه داد: پایان سال که می شود از تمامی کارگران تعهد محضری گرفته می شود که هم عیدی گرفته اند و حقوقشان نیز برابر با مبالغ تعیین شده سازمان  کار، رفاه و تامین اجتماعی دریافت شده و با وجود اطلاع نمایندگان از تمامی مشکلات مطروحه اما تاکنون قدمی برای مردم این منطقه برداشته نشده است.

 

 

 

کد خبر 3051618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha