۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۴۴

بزرگترين شناور تجاري اقيانوس پيماي كشور فردا به ناوگان بازرگاني ايران ملحق مي‌شود

بزرگترين كشتي تجاري فله بر و اقيانوس پيماي كشور با ظرفيت 74 هزار تن ، موسوم به "خليج فارس" فردا سه شنبه با حضور مديران ارشد كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و شركت كشتي سازي "جيانگنان" در بندر شانگ‌هاي به ناوگان بازرگاني ايران ملحق مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، كشتي "خليج فارس" چهارمين كشتي از مجموع پنج فروند كشتي فله بر و پاناماكس ايران است كه در كشور چين ساخته شده است.

چهار فروند از اين پروژه كشتي سازي به اسامي ايران طبس، ايران بجنورد، ايران بيرجند، خليج فارس به ناوگان تجاري ميهن اسلامي تحويل گرديد و يك فروند باقيمانده به نام "ايران بم" در تيرماه سال جاري به ناوگان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران ملحق مي گردد.

بنا به اين گزارش، كشتي "خليج فارس" در واكنش به تلاش تعدادي از محافل مطبوعاتي خارجي براي تحريف و جعل نام تاريخي اين آبراه بين المللي نامگذاري شده است.

كشتي "خليج فارس" با 225 متر طول، 32 متر عرض و سرعت 7/14 گره دريائي  با نظارت مهندسان و متخصصان ايراني زودتر از موعد مقرر تحويل كشتيراني جمهوري اسلامي ايران شده است و پس از ترك چين نخستين سفر دريائي خود را با محمولات تجاري از كشور استراليا به مقصد بنادر بين المللي آغاز مي نمايد.

 

کد خبر 316208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha