۲۷ تیر ۱۳۸۵، ۱۲:۳۱

بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس 3 ماه مسكوت ماند

در جلسه علني امروز، درخواست مسكوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به مدت سه ماه با 122 راي موافق به تصويب مجلس رسيد.

به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر"، در جلسه علني امروز، بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور كار قرار گرفت، اما در خلال سخنان كاظم جلالي، مخبر كميسيون امنيت ملي پيشنهاد مسكوت ماندن آن مطرح شد.

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ابتدا با اشاره به اينكه بعد از راي دادن به كليات اين طرح مي توانيم جزئيات را از نقطه نظرات مختلف بررسي كنيم، اظهار داشت: بررسي اين طرح با تاخير به صلاح نيست و اگر دوباره به تاخير بيافتد ما دچار شتابزدگي خواهيم شد.

جلالي با اشاره به اينكه در طرح ساماندهي انتخاب، كاهش تعداد انتخابات و تجميع آنها مورد بحث و توجه است، گفت: همه ما مي دانيم كه سالانه يك انتخابات در كشور برگزار مي شود و همين امر باعث هزينه هاي زيادي در كشور است كه اگر ما بتوانيم انتخابات را تجميع كنيم به صلاح كشور است.

در ادامه سخنان جلالي، رياست جلسه با بيان اينكه طرح مسكوت ماندن 6 ماهه اين طرح از طرف نمايندگان ارائه شده از حشمت الله فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب خواست كه اين درخواست را مطرح كند.

فلاحت پيشه ديگر عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز در طرح اين درخواست اظهار داشت: در وزارت كشور لايحه اي در اين زمينه در حال بررسي است كه به صورت كاملتر و كارشناسي تر بحث اصلاح قانون انتخابات را انجام مي دهد.

وي افزود: در لايحه دولت بحث تجميع، شرايط انتخاب كننده و انتخاب شونده نحوه نظارت و جلوگيري از اختلافات هم ديده شده و اعتقاد دارم نبايد اصلاحات را بصورت تكه تكه در قوانين انجام داد.

نماينده اسلام آباد غرب گفت: حتما كار كارشناسي دولت بيشتر از مجلس است بنابراين مي خواهم كه اين طرح، مسكوت بماند تا ما منتظر لايحه دولت باشيم.

علي احمدي عضو كميسيون امنيت ملي يكي از طراحان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس هم در مخالفت با مسكوت ماندن آن گفت: در هفته گذشته با هماهنگي با وزير كشور قرار شد بعد از تصويب كليات اين طرح، جزئيات توسط وزارت كشور مورد نظر قرار گيرد.

وي فزود: اصلاح قانون انتخابات در اين شرايط به نفع حقوق ملت است.

احمدي تصريح كرد: ما نبايد زمان را از دست بدهيم و اصلاح قانون را به زمان ديگري منتقل كنيم تا اصلاحات در آينده با فشار و محدوديت رو به رو باشد.

اين نماينده مجلس گفت: معتقدم كار كارشناسي مجلس به مراتب قوي تر از كار كارشناسي دولت بوده و ما نبايد به مسكوت ماندن راي بدهيم.

در ادامه اين جلسه، مسكوت ماندن به مدت 6 ماه به راي گذاشته شد كه نتوانست به تصويب برسد كه پس از آن درخواست مسكوت ماندن طرح به مدت سه ماه از سوي موسي ‌الرضا ثروتي نماينده بجنورد مطرح شد كه اين درخواست با 122 راي موافق، 54 راي مخالف و 11 راي ممتنع از مجموع 227 نماينده‌ حاضر به تصويب رسيد.

کد خبر 354805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha